medium-shot-kid-taking-notes_1

معرفی مدارس از راه دور (مدرسه آنلاین چیست؟!)

منظور از آموزش از راه دور

مدارس از راه دور مدارسی هستند که محتوای آموزشی در آنها به صورت غیر حضوری و در رسانه های اجتماعی (در بستر اینترنت) ارائه می شود. در این مدارس دانش آموز و معلم در یک کلاس کنار هم نیستند. مدارس از راه دور روشی کاربردی و مناسب برای دانش آموزانی است که از تحصیل بازمانده یا به دلایلی مانند مشکلات جسمانی، تاهل یا سرپرست خانوار بودن، امکان حضور در کلاس درس عادی را ندارند. همچنین افراد بالای 18 سال که تحصیلات خود را ادامه نداده اند، می توانند از این مدارس استفاده کنند. اگر به دنبال یک مدرسه از راه دور با کیفیت برای تحصیل فرزندان خود هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مدارس از راه دور

آموزش در مدارس از راه دور به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری است که فرد با توجه به شرایط و تمایل خود، یکی را انتخاب می کند. این نوع مدارس دو نوع شهریه ثابت (نیمسال اول تحصیلی) و متغیر (انتخاب واحدهای آموزشی) دریافت می کنند. هر واحد درسی شهریه متفاوتی دارد. مهم ترین اهداف آموزش از راه دور را می توان فراهم کردن فرصت تحصیل برای همه افراد، تربیت نیروی انسانی کارآمد و افزایش کیفیت آموزش دانست. آموزش از راه دور به وسیله کامپیوتر، اینترنت یا پست الکترونیک انجام می شود.

آموزش حضوری یا مجازی؟ مقایسه آموزش حضوری با مجازی!

والدین دانش آموزانی که در مدارس از راه دور تحصیل می کنند، باید نظارت کافی بر عملکرد آنها داشته باشند. زمان بندی و برنامه ریزی برای شرکت در کلاس ها، تهیه موبایل یا لپ تاپ و اینترنت با سرعت مناسب، فراهم کردن یک محیط ساکت و آرام در خانه و یادآوری کلاس ها به دانش آموز، از جمله اقداماتی هستند که والدین باید انجام دهند.

مدارس آموزش از راه دور چه مدارسی هستند

اما شاید بپرسید تحصیل در مدارس از راه دور چه فایده ای دارد؟ این مدارس فرصت خوبی برای کسانی هستند که مایلند در کنار شغلی که دارند، تحصیلات خود را هم ادامه دهند. چون در این نوع مدارس، فرد امکان آموزش دیدن در هر مکان و هر ساعت از شبانه روز را دارد.

در واقع مدارس از راه دور نوعی صرفه جویی در زمان و هزینه هستند. هزینه تحصیل در این مدارس در مقایسه با مدارس حضوری کمتر است. همچنین در این مدارس فرد می تواند توضیح یک مبحث را چندین بار تکرار کند تا به خوبی به آن مسلط شود. امکان دسترسی آسان به مطالب آموزشی و عدم نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، از دیگر مزایای آموزش از راه دور هستند.

مدارس آموزش از راه دور

البته مدارس از راه دور معایبی هم دارند که از آن جمله می توان به وابستگی به تکنولوژی، فقدان ارتباط اجتماعی، خستگی مفرط و کاهش تمرکز، نبود اینترنت یا ضعیف بودن آن در بعضی مناطق اشاره کرد. از طرف دیگر احتمال حواس پرتی دانش آموزان در این نوع مدارس بیشتر است.

بازه زمانی مشخصی برای ثبت نام در مدارس از راه دور وجود ندارد. دانش آموزان از دو هفته قبل از شروع ترم های تحصیلی، می توانند مراحل ثبت نام خود را طی کنند. برای این کار کافی است همراه با مدارک مورد نیاز به یکی از مراکز آموزش از راه دور مراجعه کنند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل اصل و کپی مدارک هویتی، عکس 3 در 4، کارنامه سال های قبل، گواهی پایان دوره متوسطه اول یا قبولی پایه نهم، کارنامه تطبیق (برای دانش آموزان تطبیقی)، مدارک بهزیستی، ایثارگری یا پزشکی (در صورت نیاز)، مدارک لازم برای تعیین وضعیت نظام وظیفه و مدارک لازم برای تعیین وضعیت اتباع خارجی می باشد.

لیست بهترین مدارس آموزش از راه دور

با مراجعه به سایت مدیریت از راه دور آموزش و پرورش به آدرس dei.medu.ir می توانید لیست مدارس آموزش از راه دور را مشاهده کنید. بهترین مدارس از راه دور ویژه دختران مدارس رشد، گل نرگس، اخلاص، رهپویان، نور علم، جامی، مصباح، زهره و آیه هستند. نوآوران اندیشه، علم و تزکیه، شهید مجتهدی، صداقت، علم مبین، تربیت، بصیرت، امام خمینی، دنشمند، پیام دانش، سنای دانش و امیرکبیر برخی از بهترین مدارس از راه دور پسرانه هستند.

بهترین مدارس آموزش از راه دور

مدرسه باید از نظر کیفیت آموزش، بازدهی مناسب و نبود مشکلات فنی و ساختاری بررسی شود تا در روند تحصیلی دانش آموز اختلالی ایجاد نشود. مدارس با کیفیت همواره شیوه تدریس معلمان و نیازها و چالش های دانش آموزان را مورد نقد و بررسی قرار داده و برای بهبود آنها تلاش می کنند. همچنین این مدارس از تجهیزات مناسبی مثل کامپیوتر، دوربین، کتابخانه آنلاین، نور مناسب، نرم افزارها و پلتفرم های آموزشی با کیفیت برخوردارند. بالا بودن کیفیت فیلم های آموزشی و وضوح تصویر و صدا هنگام برگزاری کلاس های آنلاین، در افزایش انگیزه دانش آموزان تاثیر زیادی دارد. ارائه مدرک معتبر، دسترسی آسان به منابع آموزشی و صرفه اقتصادی، از دیگر ویژگی های مدارس از راه دور با کیفیت به شمار می روند.

مدرسه الکترونیکی ثمین یکی از بهترین مدارس از راه دور در کشور است. این مدرسه از مقطع ابتدایی تا پایان دوره دبیرستان در مسیر یادگیری دروس به فرزندان شما کمک می کند. کلاس های درسی این مدرسه با حضور بهترین اساتید کشور در بستر Ims برگزار می شوند. تمامی فیلم های آموزشی با کیفیت فوق العاده بالایی ضبط شده و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند. با ثبت نام فرزندان خود در مدرسه ثمین، می توانید یادگیری و تسلط کامل بر مطالب درسی و موفقیت آنها در آینده را تضمین کنید. خدمات مدرسه الکترونیکی ثمین شامل انیمیشن های درسی، آزمایشگاه مجازی، فیلم های آموزشی، تمرین های تعاملی، جزوه نکات و خلاصه دروس، نمونه سوالات حل شده، مشاوره و پشتیبانی درسی است.

شرایط ثبت نام در مدارس از راه دور

مدارس از راه دور و مطالبی که در این مدارس تدریس می شود، باید کیفیت مناسبی داشته باشند. کلاس ها باید به صورت منظم، برنامه ریزی شده و ادامه دار برگزار شوند. افراد بالای 18 سال و کسانی که در سن مدرسه هستند ولی به دلایل مختلف از جمله مشکلات جسمی، تاهل، سرپرست خانوار بودن یا هر مسئله دیگری از تحصیل در مدارس عادی جا مانده اند، امکان ثبت نام و تحصیل در مدارس از راه دور را دارند. ثبت نام و تحصیل در این مدارس طبق تفکیک جنسیت انجام می شود. در ادامه به بررسی مهم ترین قوانین و شرایط مدارس از راه دور می پردازیم:

مدرسه آموزش از راه دور ثمین
  • دانش آموزان مقیم خارج از کشور امکان ثبت نام و تحصیل در مدارس از راه دور را دارند که البته باید مدرک خود را در ایران دریافت کنند.
  • دانش آموز برای ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. حداقل سن ثبت نام در مدارس بزرگسالان و ایثارگران 17 سال است.
  • آقایان با ثبت نام در مدارس از راه دور، امکان بهره مندی از معافیت تحصیلی برای سربازی را دارند.
  • دانش آموز یا سرپرست او باید برای ثبت نام و انتخاب واحد در مدارس از راه دور حضور داشته باشند.
  • دانش آموزانی که فاقد شرط سنی لازم هستند در صورت وجود شرایط خاص و اخذ مجوز، امکان ثبت نام در مدارس از راه دور را خواهند داشت.
  • دانش آموزانی که به دلایل موجهی مثل مشکلات و بیماری های جسمی خاص و شرایطی از این دست، امکان تحصیل در مدارس حضوری را ندارند، می توانند با تایید پزشک و مدیر مدرسه در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام نمایند.
  • دانش آموزانی که پایه نهم را گذرانده اند، می توانند برای ثبت نام نیمسال های تحصیلی پایه دهم در مدارس از راه دور اقدام کنند.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.