آشنایی-با-افزونه-انتخاب-واحد-مودل-7-1700x956 (1)

افزونه انتخاب واحد

اگر از سیستم مدیریت یادگیری LMS استفاده میکنید ، ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در راستای آموزش یا حین تدریس ، نیاز به امکانات بیشتری از این سامانه داشته باشید اما این امکان وجود نداشته باشد . سمایاد به منظور کاربرپسند تر کردن ال ام اس ، بیش از 20 افزونه اختصاصی ال ام اس طراحی کرده است که یکی از آنها افزونه انتخاب واحد است . اگر قصد استفاده از افزونه های بیشتری از ماژول های سمایاد را دارید کلیک کنید .

در این مقاله به معرفی جدیدترین افزونه مودل یعنی افزونه انتخاب واحد ، می پردازیم. این افزونه قبلا وجود نداشته و برای اولین بار است که توسط گروه سمایاد طراحی و توزیع می گردد.

افزونه انتخاب واحد

افزونه انتخاب واحد چیست ؟!

افزونه انتخاب واحد ال ام اس یک افزونه جدید در مودل می باشد. افزونه های سامانه مودل با هدف انطباق نیازهای یادگیری و توسعه سازمان های مختلف توسعه می یابند. در دو سال اخیر اهمیت آموزش مجازی را با چشم خود دیدیم. با توجه به اینکه آموزش از راه دور یکی از روش های آموزشی افراد می باشد، کارشناسان این عرصه این موضوع را بسیار مورد توجه قرار داده اند. توسعه استفاده از ال ام اس به دلیل نیاز بشر به یادگیری از طریق فضای مجازی بیش از پیش احساس می شود. در چند سال اخیر خرید مودل فارسی به دلیل استفاده از بستر مجازی جهت آموزش رشد بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

افزونه انتخاب واحد

تاکنون این افزونه در ابزارهای سیستم مدیریت یادگیری وجود نداشت . سمایاد برای اولین بار اقدام به طراحی و ارائه این افزونه نموده است. در 20 سال اخیر که سیستم ها به سمت کامپیوتری شدن پیش رفت و دانشگاه ها به صورت کامل به اینترنت متصل شدند، دانشجویان برای انتخاب واحد باید وارد سایت دانشگاه شوند و درس های مورد نظر خود را انتخاب نمایند. سایت های دانشگاهی پس از پایان هر ترم در زمان مشخصی باز می شوند، دانشجوها می توانند وارد سایت دانشگاه خود شوند و واحدهایی را که می خواهند انتخاب نمایند.

ممکن است افراد در دوره های مختلفی شرکت کنند یا دانش پذیر بخواهد یک واحد مشخص را انتخاب نماید و فقط آن را بگذراند. با افزونه انتخاب واحد این کار ممکن شده و دانش پذیر خیلی راحت می تواند واحدهای دلخواه خود را انتخاب نماید. علاوه بر انتخاب واحد دانش پذیر می تواند  واحدهای انتخابی را ویرایش و به مشاهده دروس انتخابی خود بپردازد. در ادامه نحوه کار با افزونه انتخاب واحد را به شما می گوییم .

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

نحوه ی کار با افزونه انتخاب واحد

افزونه انتخاب واحد مودل یکی از جدیدترین افزونه های مودل می باشد . این ماژول قابلیت تعریف ترم و ثبت نام دانش آموزان براساس طبقه درسی ،قابلیت مشاهده درس های ترم های گذشته و ویرایش انتخاب واحد را دارد . 

انتخاب واحد ال ام اس

 

ثبت نام ترم 

در این بخش می توانیم نیم سال مورد نظر را انتخاب کرد و شروع و پایان سال تحصیلی ثبت کرد .

ثبت نام با افزونه انتخاب واحد

 

انتخاب واحد

در این بخش می توانید انتخاب واحد کاربران را انجام دهید. انتخاب نیم سال ،انتخاب یک یا چند کاربر و انتخاب طبقه مورد نظر دانش آموزان به طور خودکار در درس های مورد نظر ثبت می شوند.

ماژول انتخاب واحد

 

ویرایش انتخاب واحد

در این بخش اگر انتخاب واحدی اشتباه انجام شده باشد قابلیت ویرایش وجود دارد. می توانید با انتخاب کاربر و نیم سال دروس اشتباه را حذف کنید.

انتخاب واحد

در نهایت کاربر باکسی در میز کار خود با عنوان درس های این ترم من که لیست دروسی که در آن ثبت نام است را مشاهده می کند. با کلیک برروی هر کدام می توان وارد درس مورد نظر خود شد.

انتخاب درس

انتخاب واحد با افزونه انتخاب واحد ال ام اس

افزونه انتخاب واحد lms به عنوان یک افزونه جدید در مودل عملیات انتخاب واحد را به کمک دو کد  تحت عنوان ماژول انتخاب واحد مودل و پلاگین انتخاب واحد مودل انجام می دهد، که به توضیح هر یک می پردازیم.

  • ماژول انتخاب واحد 

ماژول انتخاب واحد مودل یک واحد نرم افزاری است که به صورت جداگانه عمل می کند و در افزونه انتخاب واحد مودل در انتخاب واحد به کاربر کمک می کند.

  • پلاگین

پلاگین انتخاب واحد مودل یک کد نرم افزاری است که در کنار ماژول به عملیات انتخاب واحد کمک می کند.

 
Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.