کارنامه-انضباطی-1700x956

افزونه کارنامه انضباطی LMS

ارزیابی دانش آموزان در دوران تحصیلی تنها به ارزیابی سطح درسی و علمی آنها ختم نمیشود . بلکه رفتار  و عمل تک تک دانش آموزان در محیط مدرسه نیز مورد بررسی ، ارزیابی و امتیازدهی قرار میگیرد . این امتیاز ها مستقیما در سوابق تحصیلی دانش آموزان موثر هستند .

سمایاد برای ایجاد امکان ارزیابی مستقیم انظباطی دانش آموزان در سامانه مدیریت یادگیری LMS افزونه ای طراحی کرده است که برای هر دانش آموز در هر مقطع تحصیلی به صورت مجزا کارنامه انظباطی در ال ام اس ایجاد میکند . 

افزونه کارنامه انضباطی

 

افزونه کارنامه انضباطی 

امروزه، کیفیت کلاس‌های مجازی و الکترونیکی نسبت به گذشته، بیشتر است. کلاس‌های غیر حضوری علاوه بر حذف محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی، باعث جذب تعداد بیشتری از دانشجویان و دانش‌آموزان جهت فراگیری دروس و مهارت‌های مختلف شده است. دلیل اصلی استقبال از کلاس‌های مجازی، استفاده از امکانات و قابلیت‌های موجود در سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی می‌باشد. سامانه و نرم افزاری که تحت وب است و جهت ارائۀ دوره‌های تحصیلی و آموزشی، برگزاری آزمون‌ها، گزارش‌گیری و . . . بسیار مناسب است. نرم افزار (LMS) از میان نرم افزارهای مختلف تحت وب، پرکاربرترین و محبوب‌ترین سامانۀ آموزشی شناخته شده‌اند.

اما آنچه که باعث یکپارچگی سامانه‌های مدیریت سیستم آموزشی می‌شود، استفاده از ماژول های تکمیلی یا افزونه‌های مختلف است. با نصب و اجرای ماژول‌های متعدد، مسلماً کلاس آنلاین با امکانات و قابلیت‌های بیشتری برگزار خواهد شد. افزونه کارنامه انضباطی در کنار سایر افزونه‌ها و ماژول‌های کاربردی، جهت ارزشیابی میزان فعالیت دانش‌آموزان در هر کلاس، قابل استفاده است. با وجود این نرم افزار، عملکرد مثبت یا منفی دانشجویان در پروندۀ انضباطی ثبت خواهد شد.

ارزیابی انضباطی دانش آموزان فقط مختص آموزش حضوری و مدرسه نیست . از آنجایی که به تازگی آموزش غیرحضوری ، از راه دور و به اصطلاح آموزش مجازی نقش مهمی در روند آموزشی و تحصیلی دانش آموزان ایفا میکنند و بخش عظیمی از آن را در بر گرفته است ، ارزیابی انضباطی هم مانند ارزیابی درسی در این نوع آموزش برای هر دانش آموز لحاظ میشود .

کارنامه انضباطی

لازم به ذکر است که، بسیاری از مدیران و مسئولان سامانه‌های مدیریت آموزش الکترونیکی ، ممکن است، طراحی ماژول خاصی را جهت افزایش امکانات کلاس‌های آنلاین در نظر بگیرند. گروه مهندسی ثمین، از جمله شرکت‌های پیشرو و موفق در طراحی افزونه های تکمیلی و اختصاصی ال ام اس است. در صورت نیاز به هر ماژول اختصاصی ال ام اس و بهره مندی از خدمات مختلف سمایاد با متخصصان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاورۀ حرفه‌ای، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش الکترونیکی با تجهیزات کامل نمایید.

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

روش استفاده و تنظیمات افزونه کارنامه انضباطی

در این بخش از مقاله، به نحوۀ ایجاد و مشاهده کارنامه انضباطی برای هر دانشجو و دانش‌آموز خواهیم پرداخت . پس از نصب افزونه کارنامه انضباطی ، باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

قدم اول :

وارد قسمت تنظیمات بلاک مورد نظر شده و مقادیر خواسته شده را مطابق شکل، وارد کنید.

تنظیمات کارنامه انضباطی

امتیاز

در این قسمت، حداکثر امتیاز مورد نظر برای دانش‌‌آموزان در بازۀ زمانی یک ماهه را انتخاب کنید. مثلاً مقدار (100) را درج نمایید. لطفاً، توجه داشته باشید که هر نمرۀ منفی انضباط، از حداکثر نمره کسر خواهد شد.

فیلدها

در این قسمت لیست فیلدهایی که می‌خواهید هر دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار بگیرد را وارد می‌کنید. برای مثال، تاخیر و غیبت و … را وارد کنید. لطفاً، توجه داشته باشید که برای جداسازی مقادیر از ویرگول انگلیسی استفاده شود.

ذخیره تغییرات

در پایان، بر روی گزینۀ ذخیره تغییرات، کلیک می‌کنید.

قدم دوم :

در این مرحله، صفحه ابتدایی بلوک کارنامه انضباطی را به صفحه اصلی اضافه می‌کنیم.

ماژول کارنامه انضباطی

تنظیم کارنامه انضباطی

قدم سوم :

ثبت مورد جدید

با ورود به این قسمت، فرم زیر ظاهر می شود.

ارزیابی انضباطی

کاربران را برای ارزشیابی انتخاب کنید: در این قسمت، در بخش جستجو، نام کاربرانی که می‌خواهید، ارزشیابی برای آنها انجام شود را انتخاب ‌کنید.

تاریخ ثبت ارزشیابی: تاریخی که مورد انضباطی رخ داده را در این قسمت مشخص کنید.

ذخیره تغییرات: در نهایت روی گزینۀ ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

قدم چهارم :

کارنامه انضباطی lms

در این مرحله، لیست فیلدهایی که در تنظیمات اولیه به برنامه داده‌اید را مشاهده خواهید کرد و برای هر قسمت، مقدار کسر از نمره وارد می‌کنید. برای مثال، اگر بابت تاخیر 2 نمره قرار است کم شود، عدد 2 را در مقابل گزینۀ تاخیر وارد خواهید کرد.

در گام بعدی، روی گزینۀ ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون، دانش‌آموز در قسمت کارنامه من که در میزکار او فعال است، می‌تواند گزارش کاملی از موارد انضباطی در بازۀ زمانی دلخواه را مشاهده کند.

مشاهده کارنامه انضباطی

کارنامه انضباطی از دید دانش آموزان

کارنامه انضباطی دانش آموز

 

کارنامه انضباطی از دید مدیریت

در این قسمت نیز می توان مقادیری که از قبل برای دانش آموز وارد شده را ویرایش یا حذف کرد. بدین نحو که کاربر مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

در این صورت، تمامی موارد انضباطی دانش‌آموز نمایش داده می‌شود. همچنین در صورت نیاز می‌توان آنها را حذف یا تغییر داد.

گزارش انضباطی

در قسمت گزارشگیری نیز می‌توانید ، یک خروجی اکسل از موارد انضباطی دانش‌آموز یا دانش‌آموزان را دریافت کنید.

دریافت اکسل: در نهایت، با کلیک بر روی این گزینه، تمام خروجی به صورت یک فایل اکسل قابل دریافت است.

گزارش اکسل کارنامه انضباطی

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.