ماژول-برنامه-هفتگی-1700x956

افزونه برنامه هفتگی

با ویژگی برنامه هفتگی ال ام اس بیشتر آشنا شوید!

برای آنکه آموزش از راه دور یا آموزش آنلاین به شیوۀ صحیح مدیریت شود، باید از برنامه‌های مختلف و نرم افزارهای جدید استفاده کنید. در حال حاضر، نرم افزارهای رایگان و کاربردی زیادی جهت مدیریت سیستم آموزش الکترونیک وجود دارد که با توجه به نیاز هر مجموعۀ آموزشی، می‌توان یکی از آنها را نصب و اجرا کرد. علاوه بر نرم افزارهای تحت وب، مانند نرم افزار سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) و نرم افزار (Moodle)، بهتر است از ماژول‌های تکمیلی نیز جهت برخورداری از قابلیت‌ها و امکانات بیشتر، استفاده کنید.

ماژول برنامه هفتگی ال ام اس، از جمله ماژول‌های پُر کاربرد در سیستم مدیریت آموزش الکترونیک می‌باشند. طراحی هر یک از ماژول‌های برنامه هفتگی، بر اساس نیاز مخاطبین و کاربران انجام شده است. با وجود ماژول‌ برنامه هفتگی، کاربران و فراگیران برنامه هفتگی هر درس را به صورت تفکیک شده مشاهده خواهند کرد و ضمناً می‌توانند برنامه درسی خود را تغییر داده یا در صورت لزوم چاپ کنند.

با نصب ماژول هفتگی ال ام اس و دسترسی به امکانات آن، مسلماً مدیریت بهتری بر نحوۀ مطالعۀ دروس و شرکت در جلسات آموزشی خواهید داشت.

برنامه هفتگی مودل

لازم به یادآوری است که سیستم مدیریت آموزش الکترونیک ال ام اس (LMS)، امکان آموزش و یادگیری را برای همگان در هر نقطۀ جغرافیایی فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر، نرم افزار الکترونیکی (LMS) با به کارگیری سایر نرم افزارهای کاربردی و متدهای آموزشی تحت وب، شرایط برگزاری جلسات آموزشی آنلاین و کنفرانس‌های مجازی را برای کاربران فراهم خواهد کرد. البته باید یادآور شویم که علاوه بر این نرم افزار، نرم افزار کاربردی دیگری به نام نرم افزار مودل (Moodle)، جهت مدیریت سیستم آموزش الکترونیک پر طرفدار است. نصب ماژول برنامه هفتگی، بر اساس نوع نرم افزار مدیریت سیستم آموزش الکترونیک انجام خواهد شد.

نحوۀ فعال کردن ماژول برنامه هفتگی ال ام اس چگونه است؟

امکان ثبت برنامه هفتگی دروس با توجه به تعداد جلسات و ساعات مشخص در ماژول برنامه هفتگی ال ام اس برای کاربران فراهم شده است. از دیگر قابلیت‌های مهم ماژول برنامه هفتگی می‌توان به تهیۀ گزارش جامع حضور و غیاب دانش‌آموزان، امکان چاپ ابلاغ اساتید، امکان ارسال برنامه هفتگی ال ام اس به وب سایت مدرسه، مشخص کردن ساعات تدریس اساتید مختلف اشاره کرد. در صفحۀ میزکار برنامه هفتگی دانش‌آموزان و فراگیران قابل مشاهده است که کاربران با کلیک روی گزینۀ مورد نظر، به صفحه درس منتقل می‌شوند.

بعد از نصب ماژول برنامه هفتگی، وارد قسمت پیکربندی شده و مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول

وارد قسمت پیکربندی شوید:

این برنامه دارای دو تم پیش فرض است:

تِم فانتزی که مناسب برای مقاطع ابتدایی است.

تِم کلاسیک نیز مناسب برای همه مقاطع می‌باشد.

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

در صفحۀ تنظیمات ماژول، روی تم برنامه هفتگی فانتزی یا کلاسیک کلیک کرده و گزینۀ مورد نظر را فعال کنید.

سپس در قسمت برنامه هفتگی، برنامه هفتگی ال ام اس را به صورت اکسل یا فایل قالب پر کنید. سپس در قسمت مربوطه، بارگزاری نمایید. برای آنکه تخصیص و استفاده از برنامه هفتگی مودل برای کاربران آسان باشد، از اسامی مشخص و مناسب برای فایل اکسل استفاده نمایید.

نکتۀ قابل توجه در خصوص برنامه هفتگی این است که این برنامه هیچ محدودیتی در تعداد برنامه هفتگی وجود ندارد و هر تعداد که برنامه هفتگی نیاز داشته باشید، می‌توانید در ماژول معرفی کنید.

برنامه هفتگی ال ام اس

گام دوم

جهت تخصیص برنامه هفتگی به دانش‌آموزان هر مقطع، باید وارد قسمت ویرایش مشخصات فردی شده و در قسمت برنامه هفتگی نام فایل برنامه هفتگی مربوط به دانش‌آموز مورد نظر را وارد می‌کنید.

افزونه برنامه هفتگی lms

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.