مقایسه-بیگ-بلو-باتن،-اسکای-روم-و-ادوبی-کانکت-1700x956

مقایسه بیگ بلو باتن ، اسکای روم و ادوبی کانکت

نرم‌افزارهای آموزش مجازی ابزارهایی هستند که به شکل الکترونیکی و از طریق اینترنت ، محیط‌هایی برای یادگیری و آموزش ارائه می‌دهند . این نرم‌افزارها می‌توانند شامل مجموعه‌ای از ابزارها و منابع آموزشی باشند که افراد مختلف ، از جمله دانش‌آموزان ، دانشجویان ، و حتی فردی که در جستجوی یادگیری مستمر هستند ، استفاده می‌کنند . این نرم‌افزارها می‌توانند به صورت رایگان یا پولی ارائه شوند و اغلب قابلیت انتقال دانش از طریق محتواهای الکترونیکی نظیر مطالب متنی ، ویدئوها ، تمرین‌ها ، تست‌ها و ابزارهای تعاملی دیگر را فراهم می‌کنند .

مقایسه بیگ بلو باتن ، اسکای روم و ادوبی کانکت

 

بیگ بلوباتن ، ادوب کانکت و اسکای روم از بهترین نرم افزارهای مدیریت آموزش مجازی هستند که در محیط‌های مختلف آموزشی در دسترس است . هر یک از این نرم افزارها دارای ویژگی و قابلیت‌های منحصر به فرد خود هستند که مطابق با نیازهای واقعی و شرایط مخاطبان به کار برده می‌شوند . در این مقاله قصد داریم تفاوت های این سه نرم افزار را با یکدیگر بازگو کنیم تا با مقایسه بیگ بلو باتن ، اسکای روم و ادوبی کانکت بتوانید بهترین را برای برگزاری کلاس‌ آنلاین انتخاب کنید.

کلاس مجازی و نرم افزارهای مدیریت آموزشی

کلاس مجازی یک محیط آموزشی آنلاین است که به مدرسان و دانش‌آموزان امکان ارتباط و همکاری در فضای مجازی را فراهم می‌کند . این نوع کلاس‌ها اغلب از طریق نرم‌افزارهای مدیریت آموزشی اداره می‌شوند که این نرم‌افزارها ابزارهایی را فراهم می‌کنند که به مدرسان و دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا به طور موثر و کارآمد در فرآیند یادگیری و تدریس شرکت کنند.

برخی از ویژگی‌های اصلی کلاس مجازی و نرم‌افزارهای مدیریت آموزشی شامل:

  • مدیریت دوره‌ها و کلاس‌ها: این ابزارها به مدرسان امکان می‌دهند تا دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی را برنامه‌ریزی و مدیریت کنند، از جمله ایجاد زمان‌بندی، محتوا، و وظایف.
  • ارتباط و همکاری: این نرم‌افزارها ابزارهای ارتباطی مانند چت، ایمیل، وبینارها و فروم‌های آنلاین را فراهم می‌کنند تا مدرسان و دانش‌آموزان بتوانند به صورت موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در فرآیند یادگیری و همکاری شرکت کنند.
  • ارسال تکالیف و ارزیابی: این نرم‌افزارها به مدرسان امکان می‌دهند تا تکالیف را ارسال کنند، آن‌ها را بررسی و ارزیابی کنند، و به دانش‌آموزان بازخورد بدهند.
  • مدیریت محتوا: این ابزارها به مدرسان امکان می‌دهند تا محتوای آموزشی را بارگذاری، سازماندهی، و به اشتراک بگذارند، از جمله ویدئوها، اسناد، و تمرین‌ها.
  • رصد و پیگیری پیشرفت: این نرم‌افزارها به مدرسان اطلاعاتی در مورد پیشرفت دانش‌آموزان ارائه می‌دهند تا بتوانند بهترین استراتژی‌ها را برای یادگیری فراهم کنند.

با استفاده از این نرم‌افزارها، ارائه دهندگان آموزش می‌توانند فرآیند یادگیری را بهبود بخشیده و تجربه آموزشی را برای دانش‌آموزان بهبود ببخشند.

نرم افزار های آموزش مجازی

 

پلتفرم های کلاس مجازی سمایاد

 

Adobe Connect

Adobe Connect مجموعه‌ای جامع از محصولات برای همکاری آنلاین ، آموزش آنلاین ، اشتراک گذاری دسکتاپ ، کنفرانس ویدئویی و همکاری از راه دور است . کلاس مجازی ادوبی کانکت یک پلتفرم مبتنی بر فضای ابری یا اپلیکیشن است که برای کمک به کسب و کارها ، سازمان‌های دولتی و موسسات آموزشی در سازماندهی جلسات و جلسات آموزشی طراحی شده است. ویژگی‌های ادوب کانکت شامل برندسازی قابل تنظیم ، همکاری تیمی ، تجزیه و تحلیل تعاملی ، دسترسی از راه دور ، گزارش و به اشتراک گذاری و…  است.

Bigbluebutton

Big Blue Button پلتفرمی است که به شما امکان می دهد تا یک جلسه با اتاق جلسات نامحدود داشته باشید . با ویژگی‌های موجود در این نرم‌افزار ، می‌توانید تماس‌های تلفنی ، ارائه‌ها و جلسات زنده را از یک پلتفرم نرم‌افزاری برگزار کنید. BigBlueButton یک پلتفرم متن باز وب کنفرانس و همکاری اجتماعی است که توسط موسسات آموزشی برای ارائه تسهیلات یادگیری الکترونیکی استفاده می شود.

Skyroom

Skyroom یک سیستم وب کنفرانس است که می‌تواند برای ایجاد رویدادهای آنلاین مانند یادگیری، جلسه و وبینار استفاده شود. Skyroom ویژگی‌های کلیدی مانند مکالمات صوتی و ویدیویی در زمان ارائه، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، انتقال فایل، ضبط پیشرفته و چت را ارائه می‌کند.

تفاوت بیگ بلو باتن و اسکای روم و ادوبی کانکت

 

مزایای کلاس مجازی ادوبی کانکت

 

  • دسترسی به کلاینت HTML

هنگامی که نیاز دارید افراد را از مکان‌های مختلف دور هم جمع کنید ، Adobe Connect  به شما این فرصت را می‌دهد که شرکت‌کنندگان را بدون نیاز به دانلود چیزی دور هم جمع کنید . این ویژگی بسیاری از موانعی را که برای ورود به یک وبینار یا کنفرانس وجود دارد، از بین می برد. همچنین توسط مرورگرهای مدرن امروزی از جمله سافاری ، فایرفاکس ، کروم و edge پشتیبانی می‌شود.

  • رابط کاربری ساده

عناصر طراحی مدرنی به Adobe Connect  داده شده است که به آن احساس آشنایی می دهد، حتی اگر این اولین بار است که از این پلت فرم استفاده می کنید. از آنجایی که از طریق مرورگر شما فعال می ماند، سرعت تعامل در مقایسه با محصولات رقابتی برای شرکت کنندگان به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

  • عملکرد صوتی

وقتی شروع به استفاده از Adobe Connect می‌کنید، می‌توانید از پشتیبانی میکروفون برای شرکت‌کنندگانی که از کلاینت HTML بهره می برند، استفاده کنید. تنها با چند کلیک، می توانید سطح صدا را تنظیم کنید، یک میکروفون ترجیحی را برای استفاده انتخاب کنید، یا ورودی خود را از منبع صدا قطع کنید.

  • دسترسی به ویدیو با کیفیت HD

شما می توانید از طریق Adobe Connect  ویدیوی با کیفیت HD را پخش کنید. تنظیمات ویدیو به شما این امکان را می دهد که کیفیت مورد استفاده را انتخاب کنید، از کیفیت پایین تا  720p . همچنین می‌توانید نسبت تصویر را از استاندارد 4:3 به صفحه عریض 16:9 تغییر دهید.

  • نسخه آزمایشی 30 روزه رایگان

اگر به فکر استفاده از Adobe Connect  هستید، باید از پیشنهاد آزمایشی رایگان 30 روزه این پلتفرم استفاده کنید. ثبت نام برای این فرصت یک فرآیند ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام، نام شرکت، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

  • عدم نیاز به استفاده از Flash

نیازی به استفاده از Adobe Flash Player به عنوان بخشی از تجربه کاربری کانکت وجود ندارد.

معایب کلاس مجازی Adobe Connect

 

  • رابط کاربری پایین

Adobe Connect از یک رابط سفید و خاکستری استفاده می کند که تجربه‌ای بسیار شرکتی و غیرشخصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بیشتر شبیه نرم افزار حسابداری است که برای ردیابی گزارش‌های هزینه استفاده می‌کنید تا یک پلتفرم وبینار آنلاین.

  • قطع جلسات طولانی

اگرچه Adobe Connect در نمایش ویدیوها در پلتفرم خود بسیار عالی عمل می‌کند، عملکردهای مبتنی بر مرورگر آن نمی‌توانند تاخیر، مشکلات حافظه یا سایر مشکلات را مرتفع کنند. غیرعادی نیست که ارائه های ویدیویی طولانی در طول جلسه متوقف شوند، بافر شوند یا از پخش خودداری شود.

  • عدم امکان چت خصوصی

یکی از مهمترین معایب استفاده از Adobe Connect  این است که این نرم افزار دارای گزینه چت خصوصی نیست. اگر می‌خواهید مکالمه را خارج از جریان عمومی حفظ کنید، باید از یک برنامه یا گزینه ارتباطی جایگزین استفاده کنید. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد برای خدمات بیشتری در بالای این پلتفرم هزینه پرداخت کنید. ممکن است کانکت ایمن و قابل اعتماد باشد، اما ناراحتی‌های موجود می‌تواند برای برخی از صاحبان مشاغل کوچک کافی باشد تا راه‌حل ارزان‌تری را در نظر بگیرند.

  • مسائل مربوط به کیفیت صدا

Adobe Connect ممکن است چندین جریان صوتی را همزمان ارائه دهد که برای آموزش و پشتیبانی مفید هستند، اما این ویژگی می‌تواند بر کیفیت فید کاربر تأثیر بگذارد. اگر افراد حاضر در جلسه شما هدفون نداشته باشند، ممکن است مشکلات زیادی در یک موقعیت رخ دهد.

مزایای بیگ بلو باتن

مزایای کلاس مجازی BigBlueButton

 

  • امکانات و برنامه‌های کاربردی

BigBlueButton مملو از ویژگی‌هایی است که برای وبینارهای یادگیری آنلاین عالی است. در طول جلسات، می‌توانید صدا، ویدئو، ارائه‌ها و دسکتاپ خود را به اشتراک بگذارید و در عین حال با دانش‌آموزان با استفاده از تخته سفید، یادداشت‌های اشتراک‌گذاری شده، نظرسنجی و چت همکاری کنید. جایی که BigBlueButton از یک نرم افزار کنفرانس ویدیویی سنتی فراتر می رود، ویژگی های مفید آن برای یک کلاس درس مجازی است. برای مثال، شما یک تخته سفید چند کاربره دارید و می‌توانید دانش‌آموزان را در اتاق‌های گروهی قرار دهید تا با هم روی مشکلات کار کنند.

  • طرح ها و قیمت گذاری

BigBlueButton یک نرم افزار متن باز است، به این معنی که برای استفاده شخصی و تجاری رایگان است. با این حال، نرم افزار باید بر روی سرور لینوکس اوبونتو نصب شود و نصب و نگهداری مداوم آن نیازمند دانش کاری قوی از این سیستم عامل است. بنابراین، بسیاری از مدارس به جای آن از شرکت‌های میزبانی وب مدیریت شده BigBlueButton استفاده می‌کنند.

  • راه اندازی

BigBlueButton نام خود را از سادگی راه اندازی آن گرفته است ، اما در واقع نصب آن برای کسی که از قبل با سرورهای لینوکس راحت نیست، سخت است . شما به یک سرور 64 بیتی اوبونتو 16.04 اختصاص داده شده به BigBlueButton نیاز دارید . نام دامنه و گواهی SSL معتبر نیز توصیه می شود. از جنبه مثبت، هیچ نصبی برای دانش آموزان وجود ندارد که نگران آن باشند، زیرا BigBlueButton در مرورگر وب آنها اجرا می شود.

  • رابط و عملکرد

رابط کاربری BigBlueButton تمیز و حرفه‌ای است و به عنوان یک ابزار یادگیری مناسب، پخش کننده چندین ابزار برای آموزش یک موضوع به دانش آموزان در یک زمان است، مانند توانایی ترسیم اشکال و متن روی اسلاید.

  • امنیت

BigBlueButton دارای چندین مکانیزم امنیتی برای ایمن نگه داشتن جریان‌ها است. اگر BigBlueButton روی سروری با گواهی TLS نصب شده باشد، تمام محتوای ارسال شده از سرور به مرورگر وب را رمزگذاری می‌کند. برای اشتراک‌گذاری صدا، تصویر و صفحه نمایش، کتابخانه‌های WebRTC بسته‌های پروتکل بلادرنگ (RTP) را از طریق پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP) از طریق امنیت لایه انتقال داده (DTLS) منتقل می‌کنند و بسته‌های رسانه با استفاده از پروتکل امن زمان واقعی رمزگذاری می‌شوند. همه اینها به سطح بالایی از امنیت داخلی برای جلسات شما می‌افزاید.

  • پشتیبانی

BigBlueButton دارای ویدیوهای آموزشی خوب، مستندات عمیق و سه لیست پستی پشتیبانی انجمن است. پشتیبانی تجاری فقط از طریق شرکت های شخص ثالث در دسترس است که برخی از آنها توسط توسعه دهندگان BigBlueButton کار می‌کنند.

معایب Big Blue Button

  1. حداکثر تعداد شرکت کننده در یک کلاس 100 نفر است.
  2. قابلیت اشتراک گذاری با موبایل ندارد.
  3. قابلیت ضبط فقط در برخی موارد امکان پذیر است.
  4. برای خریداری و توضیحات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

بهترین کلاس مجازی

مزایای کلاس مجازی Skyroom

Skyroom یک سیستم وب کنفرانس است که می‌تواند برای ایجاد رویدادهای آنلاین مانند یادگیری، جلسه و وبینار استفاده شود. Skyroom ویژگی‌های کلیدی زیر را ارائه می دهد:

  • مکالمات صوتی و تصویری واقعی (  Real time voice and video conversations)
  • ارائه (Presentation)
  • تخته وایت برد (Whiteboard)
  • اشتراک گذاری صفحه نمایش (Screen Sharing)
  • انتقال فایل (File Transfer)
  • چت پیشرفته (Advanced Chat)

معایب Skyroom

از جمله کمبود هایی در کلاس های اسکای روم احساس میشود، نداشتن قابلیت ضبط کلاس است. همچنین در این کلاس امکان اشتراک دوربین برای حداکثر 3 کاربر وجود دارد. اما به هر ترتیب اسکای روم یکی از بهترین محیط‌های برقراری کلاس ها و جلسات آنلاین است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تمام ملزومات را جهت داشتن تدریسی بی‌نظیر فراهم کرده است.

کلاس مجازی

مقایسه بیگ بلو باتن ، اسکای روم و ادوبی کانکت

مقایسه نرم افزارهای آموزش مجازی اسکای روم (SkyRoom) ادوبی کانکت (Adobe Connect) و بیگ بلوباتن (BigBlueButton) می‌تواند بر اساس مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و امکانات ارائه شود. در ادامه به مقایسه‌ بیگ بلو باتن ، اسکای روم و ادوبی کانکت می‌پردازیم:

  1. کاربری و رابط کاربری:
  • اسکای روم: رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد که به کاربران امکان فعالیت آسان در محیط آموزشی را می‌دهد.
  • ادوبی کانکت: ادوبی کانکت دارای یک رابط کاربری حرفه‌ای و گسترده است که امکانات متنوعی برای برگزاری جلسات آموزشی فراهم می‌کند.
  • بیگ بلوباتن: رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد که عملکرد آسان برای کاربران را فراهم می‌کند.
  1. امکانات و ابزارها:
  • اسکای روم: اسکای روم دارای امکانات متنوعی برای اشتراک گذاری فایل، نمایش صفحه، چت، و ویدئوکنفرانس است.
  • ادوبی کانکت: ادوبی کانکت ابزارهای قدرتمندی برای برگزاری جلسات آموزشی شامل نمایش صفحه، چت، و تعامل با دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.
  • بیگ بلوباتن: این نرم‌افزار امکانات متنوعی برای برگزاری جلسات آموزشی مانند نمایش صفحه، چت، اشتراک گذاری فایل، و نشان دادن تخته سفید دارد.
  1. قابلیت‌های تعاملی:
  • اسکای روم: این نرم‌افزار امکانات مناسبی برای تعامل با دانش‌آموزان ارائه می‌دهد اما به‌طور کلی کمتر از دو نرم‌افزار دیگر است.
  • ادوبی کانکت: این نرم‌افزار امکانات بسیار خوبی برای تعامل و گفتگو با دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و اجازه می‌دهد که محیط آموزشی تعاملی‌تر باشد.
  • بیگ بلوباتن: این نرم‌افزار نیز امکانات مناسبی برای تعامل با دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و به‌طور کلی قابلیت‌های تعاملی قابل قبولی دارد.
  1. هزینه و قیمت:

در مقایسه بیگ بلو باتن ، اسکای روم و ادوبی کانکت ، هرکدام دارای سیاست‌های قیمت‌گذاری مختلفی هستند که بسته به نیاز و موارد مختلف قابل تغییر است.

ویژگی‌های بهترین پلتفرم آموزش مجازی

ویژگی‌های بهترین نرم افزار آموزش مجازی بسته به نیازهای ویژه‌ی هر سازمان یا مدرسه ممکن است متفاوت باشد، اما در کل، ویژگی‌های زیر برای یک نرم افزار آموزش مجازی موثر و کارآمد قابل توجه هستند:

  • رابط کاربری کاربرپسند: نرم افزار باید دارای یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند باشد که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و از امکانات آن استفاده کنند.
  • قابلیت تعامل: نرم افزار باید قابلیت تعامل موثر بین مدرس و دانش‌آموزان را فراهم کند، شامل چت، ویدئوکنفرانس، نمایش صفحه، توزیع فایل، تعامل با تخته سفید و … .
  • مدیریت دوره‌ها و کلاس‌ها: قابلیت مدیریت کلاس‌ها و دوره‌ها از جمله ایجاد و مدیریت کلاس‌های آموزشی، اختصاص دادن دسترسی‌ها و سطوح دسترسی مختلف به دانش‌آموزان و مدرسان و … .
  • ارزیابی و بازخورد: امکان ارسال تکالیف، برگزاری آزمون‌ها، ارائه بازخورد به دانش‌آموزان و … .
  • امکانات آموزشی: قابلیت ارائه محتوای آموزشی متنوع از جمله ویدئوها، اسناد، نمودارها و … .
  • امنیت و حریم خصوصی: امکانات امنیتی مانند رمزنگاری، مدیریت دسترسی‌ها، محدود کردن دسترسی و حفظ حریم خصوصی داده‌ها.
  • پشتیبانی و آموزش: ارائه پشتیبانی فنی موثر و منابع آموزشی مناسب برای کمک به کاربران در استفاده از نرم افزار.

به طور کلی، بهترین نرم افزار آموزش مجازی باید این ویژگی‌ها را داشته باشد و بتواند نیازهای یک محیط آموزشی مجازی را به صورت کامل پوشش دهد و تجربه یادگیری موثری را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

جمع‌بندی نهایی

بیگ بلو باتن برنده است زیرا دارای مجموعه ای غنی از ویژگی ها است که به مشاغل در صنایع مختلف امکان می دهد : اسناد را به اشتراک بگذارند، با همکاران خود در نقاط مختلف ارتباط برقرار کنند، اطلاعات را مبادله کنند و در اسناد همکاری کنند . اینها تنها برخی از ویژگی‌های اصلی بیگ بلو باتن است که شامل : اتصال به سیستم مدیریت یادگیری ال ام اس جلسه آنلاین، اشتراک‌گذاری صفحه ، جریان‌های فعالیت، اعلان‌های فشاری و یکپارچه ‌سازی تلفن همراه است.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.