احراز-هویت-پیامکی-1700x956

افزونه احراز هویت پیامکی

افزونه احراز هویت پیامکی چه کاربردی دارد ؟!

هنگام ثبت نام در سامانه‌های آموزشی برای شرکت در کلاس‌های آنلاین، باید صحت اطلاعات ثبت شده، بررسی شود. یکی از روش‌های رایج که اکثر مدیران سایت یا سامانۀ آموزشی از آن بهره می‌برند، نصب و راه‌اندازی افزونه احراز هویت پیامکی است. به واسطۀ چنین افزونه‌ای، پس از آنکه اطلاعات درخواست شده توسط دانش‌آموزان در فرم مربوطه، ثبت شد، کد تایید منحصر به فرد به آنها ارسال خواهد شد که با درج کد تایید، ثبت نام آنها به طور کامل در سامانه انجام می‌شود. استفاده از چنین افزونه‌های کاربردی، باعث خواهد شد تا هویت جعلی و مجهول در سامانه ثبت نام نکنند و ضمناً مهر تایید بر اطلاعات شخصی دانش‌آموزان خواهد زد.

با توجه به افزایش استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان از حضور در کلاس‌های الکترونیکی و آنلاین، استفاده از انواع ماژول و افزونه جهت حفظ امنیت سایت و سامانه ضروری است. حتی در صورت لزوم، می‌توانید ماژول تکمیلی با توجه به نیاز سامانۀ آموزشی طراحی و پیاده‌سازی کنید. برای سفارش ماژول مورد نظر، می‌توانید از گروه مهندسی ثمین راهنمایی و مشاوره دریافت کنید. با توجه به طرح و نیاز شما، مهندسین ثمین ، اقدام به طراحی افزونه و تولید آن خواهند کرد. ضمن آنکه کلاس‌های مجهز و حرفه‌ای برای مدیران سامانه‌های آموزشی برگزار می‌کنند. افزونه احراز هویت پیامکی، از جمله افزونه مهم و کاربردی است که از سوی این شرکت، طراحی شده است.

احراز هویت پیامکی

 

افزونه احراز هویت پیامکی

بیشتر ماژول‌های طراحی شده از سوی این مجموعه، قابل نصب بر روی سیستم مدیریت آموزش (LMS) می‌باشند. بنابراین، اگر از سامانه‌های آموزشی ذکر شده، برای مدیریت سیستم آموزش آنلاین استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های مهم ماژول‌های طراحی شده، بهره‌مند شوید.

نکتۀ قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد، اهمیت استفاده از ماژول‌ها در سامانه‌های متعدد آموزشی است!

امروزه، بیشتر کلاس‌ها و جلسات آموزش از راه دور، مجهز به جدیدترین و بهترین سامانۀ آموزشی هستند. سامانه‌های آموزشی که با وجود آنها، دسترسی کاربران به امکانات و تجهیزات آموزشی بیشتر شده و ضمناً مدیریت دوره‌های آموزشی نیز برای مدیران، آسان شده است.

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

افزونه احراز هویت پیامکی چگونه اجرا می شود ؟!

جهت نصب و اجرای افزونه احراز هویت پیامکی، مانند سایر افزونه‌ها باید مراحلی را طِی کنید تا امکان استفاده از خدمات این افزونه برای شما، فراهم شود. این ماژول، یکی از ماژول‌های مهم در سیستم آموزش از راه دور، لحاظ می‌شود. بنابراین، اگر از مدیران مدارس الکترونیکی و مسئولین برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی هستید، حتماً پس از راه‌اندازی سامانۀ آموزشی مورد نظر، اقدام به نصب افزونه احراز هویت پیامکی کنید.

 

این ماژول، نه تنها هویت واقعی دانش‌آموزان را تایید خواهد کرد، بلکه در حفظ اطلاعات ثبت شده نیز اثرگذار خواهد بود. با توجه به افزایش جرائم اینترنتی و رایانه‌ای، استفاده از قابلیت‌های این ماژول، به حفظ امنیت بیشتر فضای اینترنت و سامانه‌های آموزشی کمک خواهد کرد. در این بخش از مقاله، گام به گام، مراحل فعال‌سازی افزونه احراز هویت پیامکی را عنوان خواهیم کرد. پس از نصب ماژول مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول:

جهت ثبت مشخصات پنل ارسال اس‌ام‌اس، وارد قسمت تنظیمات شوید.

کلید api و عبارت رمزی که از سایت sms.ir دریافت کرده‌اید ار وارد نمایید.

کاربرد افزونه احراز هویت پیامکی

 

گام دوم:

جهت فعال‌سازی تایید هویت پیامکی در هنگام ثبت نام کاربر، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد قسمت مدیریت شوید.
  • از قسمت مدیریت، گزینۀ پلاگین را انتخاب کنید.
  • سپس روی شناسه پلاگین پیامک کلیک کنید تا فعال شود.
  • در نهایت، در قسمت عضویت آزاد، پیامک را انتخاب نمایید. با طِی کردن مراحل ذکر شده، سامانه احراز هویت پیامکی برای شما فعال خواهد شد.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.