1183650-1700x956

پروتکل انتقال پرونده LMS

ماژول انتقال پرونده مودل چیست و چه کاربردی دارد؟

انتقال پرونده، خواندن و تغییر دادن محتوای هر فایل، توسط افزونه انتقال پرونده مودل و افزونه انتقال پرونده ال ام اس قابل انجام است!

شاید در ظاهر، برگزاری و تشکیل کلاس‌های آنلاین یا مجازی به نسبت کلاس‌های حضوری، ساده و آسان باشد. اما جالب است بدانید، در اغلب مواقع برگزاری کلاس‌های آموزش از راه دور، همراه با چالش‌ها و سختی‌های زیادی است که برای رفع چنین چالش‌هایی علاوه بر صَرف هزینۀ زیاد باید انرژی بسیاری نیز صرف کرد. از سوی دیگر، جهت برپایی کلاس‌های آنلاین مجهز و مدرن، باید از متخصصین و مهندسین حرفه‌ای مانند گروه مهندسی ثمین، راهنمایی و مشاوره درخواست کنید تا در نهایت، تمام ملزومات و نیازهای سامانه آموزش مجازی فراهم شود.

در سامانه‌های آموزش الکترونیکی با وجود ماژول‌ها یا افزونه‌های مختلف، قابلیت‌ها و امکانات زیادی برای دانش‌آموزان و فراگیران فراهم شده است. ماژول کارنامه انضباطی، مشاوره، روزنگار، برنامه هفتگی و . . . از جمله ماژول‌های کاربردی در سیستم‌های مدیریت آموزش و یادگیری مودل (Moodle) محسوب می‌شوند.

انتقال پرونده
ماژول انتقال پرونده مودل چیست

ماژول دیگری که با وجود آن، انتقال و ارسال آنلاین فایل‌ها و همچنین نمایش دادن، خواندن فایل‌ها و پرونده‌ها امکان‌پذیر خواهد شد، ماژول انتقال پرونده مودل می‌باشد. سرور FTP که به عنوان سرور قدیمی، شرایط انتقال فایل‌ها و پرونده‌های با حجم بالا را فراهم خواهد کرد. این سرور باید بر روی سامانه‌های یادگیری ثبت شود.

مهمترین قابلیت افزونه‌های انتقال پرونده، ذخیره‌سازی داده‌های حجیم، در خارج از سرور اصلی است. این مزیت، باعث می‌شود، فضای ذخیره‌سازی در سرور اصلی سامانه یادگیری،کاهش یابد.

اگر قصد بارگذاری یا به نمایش گذاشتن فایل‌ها و پرونده‌های با ظرفیت بالا را دارید، بهتر است از ماژول‌های ذکر شده استفاده کنید. ماژول‌هایی که بهره‌وری از سامانۀ آموزش و یادگیری آنلاین را بیش از پیش خواهند کرد و امکانات ویژه‌ای در اختیار کاربران خواهند گذاشت.

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

مراحل استفاده از ماژول انتقال پرونده مودل

به طور کلی، سرور FTP برای توسعه‌دهندگان وب، ابزاری ضروری و کاربردی است. ابزاری که به واسطۀ آن انتقال انواع فایل‌ها و پرونده‌ها از کامپیوتر به سرور میزبان وب‌سایت فراهم خواهد شد. حتی در صورتی که نیاز به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها در سامانۀ آموزش الکترونیکی و آموزش آنلاین داشته باشید، باید از سرور FTP استفاده کنید. به همین خاطر است که، بیشتر برگزارکنندگان کلاس‌های آنلاین و مجازی، از ماژول یا افزونه انتقال پرونده مودل و افزونه انتقال پرونده ال ام اس جهت تسهیل مراحل بارگذاری یا انتقال فایل‌های حجیم، استفاده می‌کنند.

پروتکل انتقال پرونده ال ام اس

 

در این بخش از مقاله، نحوۀ ثبت مشخصات FTP را در سامانۀ آموزش الکترونیکی بازگو خواهیم کرد.

پس از آنکه، ماژول مورد نظر را روی سامانۀ آموزشی نصب کردید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

گام اول:

  1. وارد قسمت تنظیمات ماژول شوید.
  2. پس از ورود به این قسمت، مشخصات FTP که از سرور مورد نظر گرفته‌اید را وارد کنید.

نکته: اطلاعات شامل: آدرس FTP، نام کاربری، رمز عبور اتصال به سرور، پوشه مورد نظر در سرور (فضایی که قصد دارید اطلاعات را در آن پوشه قرار دهید) و در نهایت، آدرس وب (HTTP) سرور را وارد می‌کنید.

گام دوم:

برای استفاده از این ماژول، از قسمت اضافه کردن یک فعالیت یا منبع قاپ را انتخاب کنید.

افزونه قاپ

گام سوم:

در مرحلۀ بعد مشخصات زیر را تنظیم می‌کنید.

افزودن پرونده قاپ

با طِی کردن مراحل بالا و ثبت دقیق اطلاعات، دسترسی شما به امکانات ماژول انتقال پرونده مودل فراهم خواهد شد. بدین ترتیب، امکان تغییر محتوای پرونده یا قابلیت خواندن و نمایش دادن فایل‌ها در سامانۀ آموزشی، با وجود این ماژول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. استفاده از ماژول‌ها، در حقیقت باعث افزایش انعطاف‌پذیری سامانه‌های مدیریت آموزش الکترونیک، جهت ارائۀ هر چه بهتر مطالب و محتوای آموزشی خواهد شد.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.