بیگ بلو باتن برای معلمان

بیگ بلو باتن برای معلمان

بیگ بلو باتن از جمله پلتفرم های آموزشی محبوب و کاربرپسند است که با ایجاد فضایی ساده این امکان را فراهم می کند تا معلمان و دانش آموزان بتوانند با استفاده از امکانات این پلتفرم در کلاس های مجازی یا آنلاین شرکت کرده و از زمان خود نهایت بهره را داشته باشند . در این مقاله تلاش شده است تا نحوه استفاده از این پلتفرم آموزش مجازی برای معلمان به زبانی ساده بیان شود.

 

آموزش بیگ بلو باتن برای معلمان

 

بیگ بلو باتن و مهم ترین ویژگی های آن

 

بیگ بلو باتن چیست ؟!

BigBlueButton یک پلتفرم تحت وب و حتی نرم افزار محور ، برای برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی آنلاین است. این سیستم امکان ارتباط بصری و صوتی در زمان واقعی را بین اعضای جلسه فراهم می‌کند و ویژگی‌های متعددی برای آموزش آنلاین ارائه می‌دهد. بیگ بلو باتن تنها یک کلاس مجازی واحد نیست ، شما میتوانید از بیگ بلو باتن به صورت همگام در سامانه ال ام اس نیز استفاده کنید . اگر به دنبال خرید یا اجاره بیگ بلو باتن هستید ، میتوانید آن را با پلن های مختلف از ما تهیه کنید .

ویژگی های بیگ بلو باتن

از جمله ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشان دادن صفحه‌ی تحریریه: امکان نمایش یک صفحه‌ی تحریریه برای اشتراک فایل‌ها، نمایش اسلایدها و تبادل اطلاعات در جلسه.
  • محیط کاملا فارسی: معلم پس از ورود به کلاس تشکیل شده در محیط بیگ بلوباتن به علت پشتیبانی این نرم افزار از زبان فارسی، می تواند زبان پلتفرم را فارسی انتخاب کرده و به راحتی از آن ات=ستفاده کند.
  • چت: امکان چت متنی بین شرکت‌کنندگان جلسه برای ارتباط و تبادل نظرات فوری.
  • امکان اشتراک گذاری صفحه: این ویژگی به معلمان امکان می‌دهد صفحه‌ی خود را با شرکت‌کنندگان جلسه به اشتراک بگذارند.
  • ضبط جلسات: BigBlueButton امکان ضبط جلسات را فراهم می‌کند تا بتوان در آینده به آن‌ها مراجعه کرد و از منابع آموزشی استفاده کرد.
  • امکان استفاده از ویدیو کنفرانس: BigBlueButton امکان برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس را نیز فراهم می‌کند تا ارتباط بین شرکت‌کنندگان با استفاده از تصویر و صدا برقرار شود.

به طور کلی، BigBlueButton یک پلتفرم قدرتمند برای آموزش آنلاین است که امکانات متنوعی برای برگزاری جلسات آموزشی ارائه می‌دهد و به معلمان و اساتید اجازه می‌دهد تا به راحتی و به کیفیت بالا کلاس‌های آموزشی خود را از طریق این پلتفرم برگزار کنند.

 

bigbluebutton برای معلمان

 

نحوه کار با بیگ بلو باتن برای معلمان

بیگ بلو باتن به عنوان یکی از پلتفرم‌های آموزش مجازی و تشکیل کلاس‌های آنلاین شناخته می‌شود که با امکانات گوناگونی که برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم کرده، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. داشتن محیط ساده و عدم نیاز به داشتن تخصص کافی برای ورود به این نرم‌افزار موجب شده تا معلمان با چند کلیلک ساده و به راحتی بتوانند ضمن برقراری تعامل سازنده با شاگردان خود، آموزش‌های مد نظر خود را به صورت غیرحضوری ارائه دهند.

ورود به کلاس و برگزاری آن

پس از آنکه موفق شدید به محیط بیگ بلوباتن وارد شوید، دو گزینه میکروفون و شنونده برای شما ظاهر می‌شود که با توجه به نکات زیر می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید چون معلم به عنوان گرداننده کلاس شناخته می‌شود، لازم است در ابتدا میکروفون را انتخاب کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • میکروفون: با انتخاب این گزینه، ورودی و خروجی صدای کاربر فعال می‌شود. به این معنی که هم می‌تواند صحبت کند هم صدای سایر کاربران را بشنود.
  • شنونده: با انتخاب این گزینه شما به عنوان معلم تنها قادر به شنیدن صدای کاربران هستید و امکان صحبت دو طرفه با دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت.

پس از انتخاب یکی از دو گزینه بالا، محیط کلاس که شامل تخته وایت برد برای نوشتن، بخش کاربران برای مشاهده اسامی شرکت‌کنندگان، بخش پیام‌ها به منظور ایجاد امکان چت خصوصی و عمومی بین کاربران و بخش یادداشتهای اشتراکی برای در اختیار قرار دادن نکات مهم کلاس به بچه‌ها همراه با قابلیت دانلود آن به صورت کامل برای معلم نمایش داده می‌شود.

 

نحوه ورود معلم به بیگ بلو باتن

 

آشنایی با امکانات تخته سفید

تخته سفید از ابزار‌های کاربردی بیگ بلو باتن است که معلم از آن برای تدریس و آموزش استفاده می‌کند. تخته سفید از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که عبارتند از:

  • قابلیت بخش مطالب آموزشی به صورت اسلاید
  • استفاده از امکانات تایپ، ترسیم اشکال، رنگ‌آمیز، حذف موارد ناخواسته، اشتراک‌گذاری تخته سفید برای دانش‌آموزان و… در گوشه سمت چپ تخته سفید
  • علامت مثبت آبی رنگ گوشه پایینی سمت راست که این خود شامل مواردی می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:
  • آغاز نظرسنجی که به منظور ارائه نظرسنجی در کلاس به کار برده می‌شود.
  • مدیریت ارائه‌ها که با هدف امکان بارگذاری قابل‌های آموزشی از جمله پاور پوینت، PDF و تصویر استفاده می‌شود.
  • اشتراک‌گذاری یک ویدیوی خارجی با قابلیت پخش فیلم مورد نظر از طریق لینک آن
  • انتخاب کاربر تصادفی که برای انجام پرسش و پاسخ و شرکت دادن همه دانش‌آموزان در مباحث درسی توسط معلم انجام می‌شود.

در قسمت پایینی تخته سفید چند گزینه به چشم می‌خورد که عبارتند از:

  • دسته تلفن برای قطع و وصل کردن میکروفون در کلاس
  • دوربین برای اشتراک‌گذاری تصویر از طریق دوربین سیستم یا تلفن همراه
  • صفحه نمایش به منظور اشتراک‌گذاری صفحه نمایش سیستم معلم با دانش‌آموزان

 

تخته سفید بیگ بلو باتن

 

امکان ضبط کلاس در بیگ بلو باتن

یکی از مهم‌ترین قابیلت‌های بیگ بلو باتن، امکان ضبط محتوای کلاس بدون محدودیت است. این کار کمک می‌کند تا اگر دانش‌آموزی غایب باشد یا فردی در کلاس به صورت کامل متوجه درس نشده باشد، مجدد به محتوای آموزشی کلاس دسترسی داشته و از آموزش جا نمانند. برای انجام ضبط کلاس، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. انتخاب گزینه شروع ضبط (دقت داشته باشید در برخی زمان‌ها، گزینه شروع ضبط غیرفعال خواهد بود. )
  2. گزینه بله برای شروع عملیات
  3. برای قطع ضبط می‌توانید از طریق کلیک کردن بر روی ثانیه شمار، این کار را به اتمام برسانید.

ضبط کلاس در بیگ بلو باتن

جمع‌بندی

نرم‌افزار آموزش مجازی بیگ بلو باتن یکی از بهترین گزینه‌های تشکیل کلاس‌های آنلاین است. سادگی و کاربرپسند بودن محیط آموزشی آن از مهم‌ترین ویژگی‌های بیگ بلو باتن شناخته می‌شود و به همین علت مورد استقبال تعداد بسیاری از مراکز آموزشی قرار گرفته شده است. برخی از امکانات بیگ بلو باتن برای معلمان از جمله محیز کاملا فارسی، قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی، تصویری و متنی، وایت برد، میکروفون، وب کم، ایجاد تعامل راحت و سازنده با دانش‌آموزان، امکان ایجاد اتاق‌های مجزا یا همان پیام‌های خصوصی بین دانش‌آموز و معلم و… موجب شد تا معلمین بدون نگرانی به صورت کامل آموزش و تدریس‌های مورد نظر خود را در زمان دوری از خانه به صورت آنلاین و مجازی انجام دهند.

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.