How-to-be-present-in-happy-with-the-form-of-presence-in-happy-1700x956

افزونه حضور و غیاب LMS

فرقی نمیکند نوع آموزش ، حضوری باشد یا آموزش مجازی ، تحت هر شرایطی حضور دانش آموزان و فراگیران در کلاس درس واجب و ضروری است . با توجه به اینکه سامانه های آموزش مجازی مانند ال ام اس ( سیستم مدیریت یادگیری ) به خودی خود امکان حضور و غیاب ندارد ، این عمل در مدارس حضوری نسبت به مدارس از راه دور و مجازی به راحتی قابل اجرا است . 

گروه سمایاد در جهت افزایش امکانات ال ام اس و بهبود کاربری این سامانه ، افزونه های تکمیلی و اختصاصی متعددی طراحی کرده است . افزونه حضور و غیاب ، یکی از این ماژول های اختصاصی LMS است که برای گزارش گیری از حضور و غیاب دانش آموزان استفاده میشود . 

در ادامه به نحوه ی استفاده افرونه حضور و غیاب LMS خواهیم پرداخت .

افزونه حضور و غیاب

سامانه LMS و ماژول های تکمیلی آن

در دهه ی اخیر بنا بر عوامل مختلف ، آموزش الکترونیکی و مجازی بین مدرسان ، اساتید و فراگیران محبوبیت زیادی پیدا کرده است . دلیل اصلی و مهم استقبال از کلاس‌مجازی و آنلاین ، دسترسی آسان و سریع به کلاس‌های مختلف، بدون محدودیت زمان و مکان است. از این رو استفاده از پلتفرم های آموزشی مجازی رواج پیدا کرد . شناخته شده ترین این پلتفرم ها LMS می باشد .

سامانه آموزش مجازی ال ام اس (LMS)، سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی است که جهت برگزاری دوره‌های مختلف آموزش الکترونیکی کاربرد دارد. به طور کلی، این سامانه به مدیران و مسئولان برگزاری کلاس‌های آنلاین، اجازه می‌دهد دوره‌های آموزشی را مدیریت کرده و با فراگیران نیز در ارتباط باشند.

ال ام اس در عین سادگی ، امکانات و ویژگی های متعددی دارد . گروه مهندسی سمایاد برای افزایش امکانات این سامانه اقدام به طراحی و تولید ماژول‌های تکمیلی کرده‌ است که با وجود آنها، مدیریت آموزش الکترونیکی به بهترین نحو ، همراه با مجهزترین امکانات برای موسسات آموزشی، علمی و دانشگاه‌ها فراهم شود.

افزونه حضور و غیاب چه کاربردی دارد ؟!

به طور کلی ، ماژول‌ها یا افزونه‌های مودل (Moodle)، ارتقاء دهنده‌های نرم افزار مودل محسوب می‌شوند. با نصب ماژول‌های مختلف، ویژگی‌های متعددی چون طرح انواع سوالات، برگزاری آزمون‌های آنلاین، تهیۀ گزارش‌های مختلف، به سامانه آموزش از راه دور اضافه خواهند شد. در میان افزونه‌های مختلف، ماژول حضور و غیاب مودل، یکی از پرکاربردترین ماژول‌های مودل محسوب می‌شود.

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

ماژول حضور و غیاب LMS برای گزارش گیری از حضور و غیاب دانش آموزان به صورت مجزا و به تفکیک هر درس مورد استفاده قرار می گیرد . با این افزونه ، مدیریت کلاس درس و عملکرد دانش آموزان برای اساتید و مدرسان بهتر و آسان تر می شود .

افزونه حضور و غیاب به مدیران این امکان را میدهد تا در هر بازه ی زمانی و هر ساعتی از شبانه روز ، از تاریخچه ی حضور و غیاب تک به تک دانش آموزان به تفکیک هر کلاس و درس گزارش تهیه کنند . 

ماژول حضور و غیاب

نحوه ی استفاده از افزونه حضور و غیاب 

بعد از دریافت افزونه حضور و غیاب از سمایاد و نصب این ماژول ، به بخش گزارش حضور و غیاب میرویم و صفحه زیر را مشاهده می کنیم .

گزارش حضور و غیاب

سپس هر قسمت را طبق توضیحات زیر، تکمیل نمایید تا گزارش‌گیری به شکل کامل انجام شود.

  • پایه تحصیلی

در این قسمت، لیست کلی از پایه‌های مختلف تعریف شده در ال ام اس ، در دسترس می‌باشند. پایه مورد نظر را جهت تهیۀ گزارش انتخاب کنید.

  • دوره ها

لیست درس‌ها بر اساس پایه تحصیلی انتخاب شده، نمایش داده می‌شود. 

  • کاربران

لیست دانش‌آموزان ثبت نام شده در پایه تحصیلی مورد نظر در این قسمت قابل مشاهده است.

  • از تاریخ تا تاریخ

بازۀ زمانی مورد نظر جهت گزارش‌گیری را در این قسمت انتخاب می‌کنیم.

حضور و غیاب دانش آموزان

در آخر با کلیک روی ارسال، گزارش‌گیری حضور و غیاب دانش‌آموزان، توسط ماژول انجام می‌شود. در لیست گزارش تهیه شده، به تفکیک هر درس انتخاب شده، یک لیست تهیه می‌شود که به ازای هر روز، تعداد مراجعه دانش‌آموزان به آن آدرس را نشان می‌دهد. چنین ویژگی در سامانۀ آموزش الکترونیکی، باعث شده تا مدیران از میزان مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان در هر مقطع تحصیلی، اطلاعات دقیق داشته باشند و بر اساس اطلاعات کسب شده، سعی در بهتر نمودن روند آموزش کنند.

چنانچه، علاوه بر ماژول ذکر شده، نیاز به استفاده از ماژول تکمیلی دیگری را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت گروه مهندسی ثمین، ماژول مورد نظر خود را جهت مدیریت بهتر سامانۀ آموزش الکترونیکی، سفارش دهید. گروه مهندسی ثمین، ضمن طراحی و تولید ماژول‌های مختلف، کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری مجهزی برای مشتریان فراهم خواهد کرد.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.