1584346683-587-1700x956

چگونگی راه اندازی مدرسه مجازی

راه اندازی مدرسه مجازی
مدرسه مجازی

اهمیت راه اندازی مدرسه مجازی

بیماری کرونا در سرتاسر جهان افراد زیادی را مجبور کرده است تا تدریس را به صورت آنلاین دنبال کنند. بسیاری از ارائه دهندگان سیستم های آنلاین آموزشی آماده اند تا پلتفرمی که طراحی کرده اند را در اختیار معلمان و مدیران آموزشی قرار دهند. راه اندازی مدرسه مجازی بهترین ایده ای است که می تواند هم معلمان را سر شغل خود نگه دارد و هم فراگیران، چه دانش آموز باشند، چه دانشجو یا غیره را از آموزش جدا نسازد.

اما… “آیا راه اندازی مدرسه مجازی مفید خواهد بود؟”

اگر فکر می کنید مهارت تدریس کردن دارید و می توانید به افراد کمک کنید تا در خانه چیزی را یاد بگیرند، در این صورت هم کار شما مفید است و هم نیاز به یک پلتفرم آموزشی آنلاین دارید.

افراد بیشتری از هر زمان دیگری به دنبال دوره های آنلاین می گردند چرا که:

  1. می خواهند مهارت جدید بیاموزند
  2. علاوه بر شغل اصلی می خواهند شغل دومی داشته باشند.
  3. می خواهند از محیط های آموزشی سنتی دور باشند.
  4. خود را در یک محیط امن احساس کنند و با خیال راحت یاد بگیرند.

نیازهای فناوری برای راه اندازی مدرسه مجازی

بدیهی است که شما باید با طیف وسیعی از سیستم های مختلف فن آوری که هر کدام برای پاسخگویی به یک عملکرد خاص طراحی شده اند درگیر شوید. برای برقراری ارتباط و پیام رسانی موثر، تسهیل فضای گفتگو، ارزیابی یادگیری فراگیران، ارائه درس و بسیاری از توابع دیگر به سیستم های فناوری حرفه ای نیاز دارید که هر کدام محیط مجازی متفاوتی را به شما ارائه می دهند. معلمان باید ابزارها و سیستم هایی داشته باشند که بتواند یادگیری مجازی را آسان کند آن گونه که دانش آموزان را درگیر، علاقه‌مند و فعال نگه دارد.

مدرسه مجازی
مدرسه مجازی

در اینجا برخی از توابع و سیستم های کلیدی مورد نیاز برای راه اندازی مدرسه مجازی معرفی شده اند:

یک بستر پیام رسانی

بسیار مهم است که در مرحله اول راه اندازی مدرسه مجازی ابزار پیام رسانی کاملاً کارآمد و با طراحی منحصر به فردی را به کار بگیرید که ارتباط خانه و محیط آموزشی را بیشتر کند. در راه اندازی مدرسه مجازی باید والدین دانش آموزان و نحوه ی ارتباط با آنان را هم در نظر بگیرید. توصیه ی ما این است که اگر در یک محیط بین المللی هستید یا با افرادی از ملیت های مختلف سر و کار دارید، قابلیت های چند زبانه یا ترجمه را هم در نظر بگیرید. مثلا: بررسی کنید که آیا پلتفرم آموزشی آنلاین شما می تواند نویسه ها و خط مورد نیاز برای زبانهایی مانند چینی یا عربی را بپذیرد؟

ایجاد ویدئو

داشتن یک سیستم ضبط تصویر از صفحه و سیستم تصویربرداری با کیفیت، معلمان را در ایجاد محتوای درسی جذاب و به روشی کارآمد کمک خواهد کرد. سیستم های ارتباط تصویری مانند اینستاگرام برای بسیاری از جوانان رسانه ای جذاب است که از آن می توانید برای ارائه محتوای درسی نیز استفاده کنید. معلمان با ایجاد محتوای درسی ویدیویی سرگرم کننده می توانند به افرادی که در این رسانه ها هستند کمک شایانی کنند. در زمان راه اندازی مدرسه مجازی حتما صفحه ای را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

مدرسه مجازی
مدرسه مجازی

نمونه کارهای دانشجویی

گزارش کاغذی در یک موسسه یا آموزشگاه آنلاین با فایل های الکترونیکی جایگزین می شوند. این فایل ها تنها گزارش و مشق و پروژه های
دانش آموزی یا دانشجویی را در بر نمی گیرد. موسسه آموزش مجازی باید از گواهی ها، ریز نمرات و مدارک اختصاصی آنلاین نیز برخوردار باشد.

یادگیری و مدیریت کلاس

این بخش از راه اندازی مدرسه مجازی قسمتی است که در معرض انبوهی از محصولات و سیستم های گران قیمت با وعده ها و ادعاهای فراوان قرار می گیرید. با دقت تحقیق کنید زیرا مدیریت آموزشی برای مدرسه مجازی شما بسیار حیاتی و مهم است. در مهمترین مرحله ی راه اندازی مدرسه مجازی به بستری نیاز دارید که امکان ارتباط همه جانبه ی فراگیر و معلم در کلاس فراهم شود.

این پلتفرم آموزشی آنلاین باید از ابزارهای اساسی و خاصی برخوردار باشد که به معلمان کمک کند تا در روند یادگیری با دانش آموزان ارتباط عمیق تری برقرار کنند. در اینجا به یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) نیاز دارید که بستری را برای یادگیری غنی و نوآورانه ارائه دهد. همچنین این پلتفرم آموزشی آنلاین باید ظرفیت یادگیری مشترک را داشته باشد. تعامل و ارتباط بین دانش آموزان در یک مدرسه مجازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. توسعه ارزیابی خلاقانه و تعاملی را همیشه در نظر داشته باشید.

برنامه بندی، سازماندهی و برنامه ریزی درسی

مدارس مجازی به برنامه ریزی درسی انعطاف پذیر و مشارکتی نیاز دارند. شما در راه اندازی مدرسه مجازی باید تقویم ها و برنامه کلاسی آنلاین را ایجاد کنید. همچنین باید کلاس هایی را طراحی کنید که دانش آموزان را به یک زمان و یک فضای مجازی مشترک متصل کند. برنامه ریزی درسی که دستورالعمل ها، منابع و دانش آموزان را به طور مجازی به هم متصل کند، باید به شکل یکپارچه عمل کند.

شما باید فضاهای مجازی ویژه ای را ایجاد کنید که در آن دانش آموزان بتوانند در مورد موضوعات اصلی درسی با یکدیگر همکاری، تعامل، بحث و گفتگو کنند. این فضا ها برای بیان مسائل، خلاقیت، بحث و گفتگوی عمومی بوده و یک انجمن ارتباطی متصل به محتوای درسی و موضوعات فرادرسی خواهد بود.

ارزیابی

در راه اندازی مدرسه مجازی، ارزیابی خلاقانه نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد. باید توجه داشت که دانش آموزان با یکدیگر در تعامل مستقیم نیستند پس پلتفرم آموزشی آنلاین باید امکان همکاری دانش آموزان و فعالیت های گروهی آنان را فراهم کند. ارزیابی در اشکال مختلف برای ساده ترین آزمونها و امتحانات، برای همکاری در پروژه های درسی مشترک و غیره باید تهیه شود و برای همگان نیز باید قابل دسترسی باشد. وبلاگ ها، وب سایت های کوچک و سایر پلتفرم های اینترنتی، ارزیابی را آسان، جذاب و مرتبط می کنند.

مدرسه مجازی
مدرسه مجازی

صرفه اقتصادی و انواع مدرسه مجازی

برای راه اندازی مدرسه مجازی خود می توانید یکی از این 3 مدل کسب و کار را انتخاب کنید، گزینه های 2 و 3 معمولاً سودآور تر هستند:

مدل “مدرسه شبانه”:

جایی که دانش آموزان برای دسترسی به یک دوره خاص یک هزینه را پرداخت می کنند.

مدل “آکادمی”:

جایی که دانش آموزان برای دسترسی به طیف گسترده ای از دوره های درسی و فرا درسی هزینه های مجزایی می پردازند.

مدل “ترکیبی”:

جایی که دانش آموزان برای دسترسی به محیط آنلاین هزینه می پردازند. همچنین کلاس خصوصی و دوره آفلاین هم شامل هزینه می شود.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.