online-courses-learn-how-to-keep-your-students-engaged-1700x956

چگونه کلاس مجازی مفیدی داشته باشیم.

کلاس مجازی
کلاس مجازی

کلاس مجازی مفید در آموزش آنلاین

همه گیری ویروس کرونا تقریباً همه بخش های زندگی، از جمله نحوه یادگیری انسان را تغییر داده است برای همین نیاز به یک کلاس مجازی مفید روز به روز بیشتر احساس می شود. بر اساس گزارش وب سایت هفته آموزش، تا زمان نگارش این مقاله بیش از 124،000 مدرسه فقط در ایالات متحده آمریکا تعطیل شده و 55 میلیون دانش آموز به خانه فرستاده شده اند. اگر به شرایط دنیا نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که این رقم به سطح دیوانه کننده ای می رسد. همین امروز مدارس و معلمان در سراسر دنیا در تلاش هستند تا گزینه های جایگزین یادگیری را برای آموزش دانش آموزان ارائه دهند.

حال پرسش اینجاست: معلمان چگونه می توانند در کلاس درس بدون اینکه با دانش آموز خود ارتباط مستقیم داشته باشند به تدریس بپردازند؟ چگونه معلم در یک محیط یادگیری آنلاین می تواند یک کلاس مجازی مفید داشته باشد و این مهم را برای تک تک دانش آموزان خود فراهم کند؟ البته برگزاری یک کلاس مجازی مفید و در کل تدریس آنلاین به صبر، انعطاف پذیری و خلاقیت زیادی احتیاج دارد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به دانش آموزان کمک می کند تا در کلاس آنلاین بتوانند به بهترین شکل ممکن از یک آموزش آنلاین سودمند برخوردار شوند.

به دانش آموزان در اتصال به اینترنت و آنلاین شدن کمک کنید

همه گیری ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان در خانه با نابرابری هایی روبرو شوند. هیچگاه فکر نکنید که همه دانش آموزان می توانند به صورت مداوم به اینترنت دسترسی داشته باشند. در این مدت شرکت های اینترنتی و ارائه دهندگان انواع پلتفرم آموزشی تلاش کرده اند تا اینترنت با کیفیت تر و نرم افزارهای آموزشی بهتری برای آموزش آنلاین سودمند در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

با این حال باز هم دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان در مناطق مختلف جهان می تواند امری چالش برانگیز باشد. حتی ممکن است دانش آموزان شما با پلتفرم آموزشی آشنایی نداشته باشند، پس بهتر است حتما وقت بگذارید و قبل از شروع دوره آموزشی حتی الامکان نرم افزارهای آموزشی را به دانش آموزان یا والدین آنها معرفی کنید تا یک کلاس مجازی مفید داشته باشید.

کلاس مجازی مفید
کلاس مجازی مفید

از پیش دوره های آموزشی لازم برای پلتفرم آموزشی آنلاین را بگذرانید

اکثر دانشگاه ها در حال حاضر برای داشتن آموزش آنلاین سودمند از نرم افزار های آموزشی آنلاین خود را ارائه می دهند. بسیاری از آموزشگاه ها، هنرستان ها و مدارس ابتدایی نیز از نرم افزار های آموزشی خاصی برای ارتباط بین دانش آموز و معلم استفاده می کنند. قبل از شروع آموزش آنلاین با نرم افزاری که منطقه یا مدرسه شما ارائه می دهد آشنا شوید. تمام عملکردهای پلتفرم آموزشی را مرور کنید تا در برگزاری یک کلاس مجازی مفید و آموزش آنلاین سودمند موفق باشید.

محتوای کوتاه تر ایجاد کنید

برای بسیاری از دانش آموزان یادگیری در خانه می تواند امری دشوار باشد، به ویژه وقتی با خواهر و برادر و یا سایر اعضای خانواده مجبورند در یک محیط کوچک و کنار هم زندگی کنند. مسائل زیادی وجود دارد که باعث حواس پرتی دانش آموزان می شود از تلویزیون روشن گرفته تا بازی های ویدئویی و زنگ تلفن و مهمان و غیره. اگر فضای کلاس مجازی کسل کننده شد سعی کنید با درس هایی کوتاه و شیرین، دانش آموزان خود را مشغول کنید.

توضیحات مربوط به درس را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و یا تکالیفی خارج از کتاب پیدا کنید که دانش آموزان بتوانند هم با درس ارتباط خوبی برقرار کنند، هم حواس‌ شان پرت نشود و هم شما یک کلاس مجازی مفید داشته باشید.

کلاس مجازی مفید
کلاس مجازی مفید

همکاری و تعامل ایجاد کنید

بیش از هر زمان دیگری به تعامل اجتماعی نیاز دارند. برای حضور در کلاس سنتی، جمع کردن دانش آموزان در یک جا و کار تیمی تعیین کردن امری دشوار است. برای کمک به دانش آموزان به جهت برقراری ارتباط با گروه همسالان، پروژه های گروهی کوچک یا پروژه هایی را به صورت مشترک تعیین کنید. دانش آموزان را تشویق کنید تا با اعضای گروه یا هم پروژه ای های خود در زمان مناسب تماس بگیرند و از طریق پلتفرمی که همه با آن راحت هستند ارتباط برقرار کنند.

درس را میکس کنید!

یکی از مدرسین آنلاین در مورد ویژگی های یک کلاس مجازی مفید در مقاله ای می نویسد: “مهمترین راهی که برای جلب مشارکت فراگیران در جلسات آنلاین پیدا کرده ام این است که به طور مرتب کار آنها را تغییر دهم.” یک سخنرانی کوتاه ارائه دهید، و سپس یک جلسه گروهی داشته باشید. از دانش آموزان بخواهید در مورد آنچه بحث شده توضیحات شخصی شان را ارائه  دهند. سپس از دانش آموزان بخواهید مطالب مرتبط در فضای مجازی مانند فیلم، سخنرانی و غیره را برای پشتیبانی از ایده های خود بیابند.

فعال باشید

برای داشتن یک کلاس مجازی مفید زود به زود با دانش آموزان خود تماس داشته باشید. برای کمک به یادگیری دانش آموزان، باید اول موقعیت منحصر به فرد آنها را درک کنید. مطمئن باشید که شرایط تغییر می کند، بنابراین آنچه در هفته اول ممکن است درست به نظر برسد شاید در هفته چهارم درست نباشد.

” به عنوان مثال، ممکن است دانش آموز شما مجبور باشد از یک لپ تاپ به صورت اشتراکی با خواهر یا برادرش استفاده کند و نتواند در همه جلسات ویدئویی برنامه ریزی شده شرکت کند. شاید والدین دانش آموز شغل خود را از دست داده باشند و او در مورد وضعیت مالی خانواده نگرانی هایی داشته باشد. با درک شرایط دانش آموز، می توانید به او کمک کنید تا پیشرفت کند یا حداقل درک بیشتری از چالش های خود داشته باشد.

کلاس مجازی مفید
کلاس مجازی مفید

برنامه های آموزشی فردی ایجاد کنید

از آنجا که شرایط هر دانش آموز با دیگری متفاوت است، انتظارات شما باید با توانایی فعلی هر دانش آموز مطابقت داشته باشد. برنامه های آموزشی فردی ایجاد کنید تا بتوانید تدریس و انتظارات خود را با توانایی های دانش آموزان تطبیق دهید. یک کلاس مجازی مفید شرایط یادگیری را مطابق با توانایی هر دانش آموز تنظیم می کند.

در انتخاب محیط تدریس خانگی دقت داشته باشید.

ذهن دانش آموزان به راحتی منحرف می شود بنابراین در زمان آماده سازی محیط تدریس خانگی دقت زیادی به خرج دهید تا یک کلاس مجازی مفید و کارآمد داشته باشید. یک جای آرام و خلوت در خانه خود بیابید، به خصوص اگر می خواهید فیلم ضبط کنید یا ارائه زنده داشته باشید. سعی کنید اتاقی را در نظر بگیرید که نور مناسبی داشته باشد، همچنین به اعضای خانواده تان اعلام کنید که در زمان تدریس به هیچ عنوان وارد فضای اتاق نشوند. از سوی دیگر سعی کنید اتاقی که در آن قرار دارید شلوغ و بهم ریخته نباشد. حتی الامکان پشت به دیوار بنشینید تا فضای کلی اتاق مشخص نباشد.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.