آموزش مجازی و یادگیری بهتر در کلاس آنلاین

 

یادگیری بهتر در کلاس آنلاین
کلاس آنلاین

چه مواردی باعث یادگیری بهتر در کلاس آنلاین می شود؟

گرچه فضای آموزشی آنلاین مزیت های خودش را دارد اما باید پرسید که چه چیزی باعث یادگیری بهتر در کلاس آنلاین می شود؟ از این گذشته، یکی از دغدغه های فراگیران از دانشجو گرفته تا کارمند شرکت های وابسته به تکنولوژی آموزشی این است که آیا آموزش آنلاین می تواند جوابگوی تمام نیازهایشان در دوره های مجازی باشد یا خیر؟ در کلاس درس سنتی شاید بتوان گفت که فراگیر به علت حضور مرجع اصلی آموزشی در کلاس، تعامل فراگیران با یکدیگر، سیستم آزمون و رویه ی متعارف آموزشی بهتر می تواند با درس و سیستم آموزشی ارتباط برقرار کند.

آموزش مجازی پدیده ی نو ظهوری است که دارد کم کم جای خود را در میان فراگیران و مربیان و مدرسان باز می کند. بیماری کووید 19 شاید بهترین فرصت برای پرداختن به آموزش آنلاین و ترجیح دادن این نوع از آموزش نسبت به کلاس های حضوری و سنتی بود. شاید پاسخ به پرسش: چه چیزی باعث یادگیری بهتر در کلاس آنلاین در کلاس آنلاین می شود؟ کمی سخت باشد اما اگر تجربه ی حضور در این کلاسها را داشته باشید بالاخره قلق کار دستتان می آید.

مسئولیت پذیر باشید

همیشه ضرب المثلی هست که می گوید حتما باید چوب بالای سر کسی باشد تا چیزی را یاد بگیرد. این ضرب المثل دقیقا برمیگردد به طبیعت کلاس سنتی که با فشار و ارعاب در یک مکان مشخص میخواهد منابع درسی را توسط مدرس در ذهن فراگیران فرو کند. در آموزش آنلاین آنچه باعث یادگیری بهتر در کلاس آنلاین می شود مسئولیت پذیری شما در قبال آموزشی است که به شما داده می شود. در آموزش مجازی هیچکس شما را مجبور نمی کند تا در کلاس فعالیت داشته باشید. این خودتان هستید که باید در محیط شخصی خودتان اول از همه معلم اخلاق و انضباط خودتان باشید.

یادگیری بهتر در کلاس آنلاین
کلاس آنلاین

مطالعات فرادرسی را از قلم نیندازید

یکی از مواردی که منجر به یادگیری بهتر در کلاس آنلاین می شود مطالعه ی خارج از مباحث درسی است که دارد از طریق کلاس آنلاین فرا می گیرید. برای حضور در کلاس مجازی حتما باید لپ‌تاپ و اینترنت داشته باشید. قبل از حضور در جلسه‌ی آنلاین برای درک بهتر موضوع و اینکه بتوانید نکاتی را نیز به مطالب مدرس اضافه کنید می توانید موضوعات حول محور درس همان روز را در گوگل جستجو کرده و اطلاعات خوبی در مورد موضوع درس آن روز داشته باشید.

شک نکنید که عوامل سمعی بصری بسیار به یادگیری شما کمک میکنند. وب سایت هایی هستند که ویدیو های آموزشی فراوانی را در قالب های جذابی مانند انیمیشن یا فیلم کوتاه به صورت رایگان عرضه می کنند. حتی می توانید اگر در کلاس ارائه دارید به بخشی از صحبت هایتان لینک به بیرون بدهید و از صوت و تصویر نیز کمک بگیرید. این مساله حتی منجر به یادگیری بهتر در کلاس آنلاین برای دیگران نیز می شود.

با بقیه همکاری و همراهی کنید

فرض کنید در کلاس درس سنتی نشسته اید. مدرس از شما و همکلاسی های تان می خواهد تا با هم گروهی را تشکیل دهید و در مورد موضوعی صحبت کنید. اول اینکه فضای کافی و امن برای شما فراهم نیست تا راحت بتوانید اظهار نظر کنید، دوم اینکه به علت سر و صدا ممکن است حواس تان از موضوعی که دارید با همکلاسی های تان برایش مباحثه می کنید پرت شود، سوم اینکه شاید هیچکدام نخواهید ر جمع صحبت کنید چرا که ممکن است یکی اضطراب اجتماعی داشته باشد، برای یکی حرف زدن سخت باشد، یکی پرش ذهنی داشته باشد و هزار مشکل دیگر.

در آموزش آنلاین و در کلاس مجازی شما به راحتی می توانید در فضای امن خانه یا هر جایی که انتخاب می کنید در گروه تعیین شده فعالیت کنید و همین راحتی مکان باعث یادگیری بهتر در کلاس آنلاین میشود. مهمتر از این مساله این است که تنها با هم گروهی های خودتان حرف می زنید و نیازی نیست سر و صدای بقیه ی اعضای کلاس را بشنوید و در آخر چون در فضای امن خودتان نشسته اید راحت و بدون هیچ اضطرابی می توانید موضوع خود را ارائه دهید. این همکاری و همراهی به نحوی باعث یادگیری بهتر در کلاس آنلاین نیز می شود.

یادگیری بهتر در کلاس آنلاین
کلاس آنلاین

تجهیزات خوب تهیه کنید

یادگیری بهتر در کلاس آنلاین منوط به داشتن تجهیزات خوب در آموزش مجازی نیز هست. با تهیه ی یک سیستم رایانه ای خوب اول از همه به خودتان در یادگیری بهتر در کلاس آنلاین کمک می کنید. اگر با هدفون راحت نیستید حتما از اسپیکری استفاده کنید که قابلیت زیر و بم کردن صدا را داشته باشد.

استفاده از لپ تاپ نیز برای این مهم است که هر گاه بخواهید محل نشستن تان را تغییر بدهید راحت باشید. حتی می توانید به سفر بروید و وقتی را نیز به آموزش آنلاین اختصاص بدهید. میکروفون داشته باشید تا صدای تان به خوب به گوش همه برسد و مطمئن باشید کیفیت صدای تان در کلاس آنلاین می تواند اثر مثبتی روی مدرس و بقیه ی فراگیران داشته باشد.

انگیزه داشته باشید هیچکس نمی تواند شما را مجبور کند که بروید و دوره ی آنلاین ببینید. مطمئنا آنقدر ها به این مساله نیاز داشته اید که ترجیح داده اید رنج ساعتها پای رایانه نشستن را به جان بخرید و تلاش کنید تا چیزی را یاد بگیرید. انگیزه ی قوی داشتن باعث یادگیری بهتر در کلاس آنلاین می شود.

چه بخواهید دوره ی زبان انگلیسی برای مهاجرت و امتحان آیلتس و تافل را بگذرانید، چه کارمند شرکتی تجاری باشید که بخواهید نرم افزار حسابداری جدید را یاد بگیرید و چه دانش آموز یا دانشجویی باشید که هدف تان تحصیلات عالیه است باید توجه کنید که آنچه به شما انرژی ادامه دادن می بخشد همین انگیزه برای یاد گرفتن است.

یادگیری بهتر در کلاس آنلاین
کلاس آنلاین

زبان انگلیسی بخوانید

شاید از خودتان بپرسید زبان انگلیسی و کلاس آنلاین چه ربطی به هم دارند؟ توجه داشته باشید که وقتی حرف از آموزش آنلاین می زنیم یعنی داریم در مورد پلتفرمی صحبت می کنیم که می تواند انسان های زیادی را از گوشه و کنار دنیا گرد هم آورد. فرض کنید برای یادگیری یک نرم افزار یا مطلبی در مورد برنامه نویسی هیچ برنامه ی آموزشی، کلاس یا دوره ای به زبان مادری تان برگزار نمی شود.

اولین جایی که باید مراجعه کنید سایت های خارجی و آموزش آنلاین است. دوره های استاندارد بین المللی که گواهینامه نیز ارائه می کنند به زبان انگلیسی هستند. پس زبان انگلیسی می تواند به یادگیری بهتر در کلاس آنلاین کمک شایانی کند.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.