حقوق-و-تکالیف-جهانگردان-در-ایران-–-بررسی-سابقه-قانونی-گردشگران-در-قوانین-ایران-1-1-1700x956

افزونه قانون

هر محیطی قوانین خاص خود را دارد و جلسات درسی هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای این‌که بتوانید مدیریت جلسات و کلاس‌های خود را دست بگیرید، نیاز است برخی قوانین پایه را برای آن تعیین کنید. قانون به شما قدرت و کنترل می‌دهد و می‌توانید در یک فضای ذهنی امن، کلاس خود را پیش ببرید. البته که قوانین صرفا محدود به کلاس‌های حقیقی نیستند و کلاس‌ها یا کنفرانس‌های آنلاین هم باید تحت قوانین خاص خود پیش روند. دقیقا به همین دلیل، گروه مهندسی ثمین برای قانون مندی بیشتر کلاس مجازی و آنلاین در سامانه ال ام اس با افزونه قانون ، سعی در حل مشکلات و خلاهای موجود در برگزاری کلاس آنلاین دارد.

افزونه قانون

چرا فعال کردن افزونه قانون یک «باید» است؟

فعال کردن افزونه قانون در سامانه‌‌های آموزش الکترونیکی، کاملا به انتخاب مدیران آن سامانه بستگی دارد. اما توصیه می‌شود حتما چارچوب‌های خاصی را برای جلسات خود وضع کنید. همان‌طور که می‌دانید، میزان دقت شاگردان به اساتید با کوچک‌ترین عامل برهم‌زننده‌ی توجه، کاهش می‌یابد. عوامل بسیار مختلفی می‌توانند روی دقت و توجه شاگردان به اساتید تاثیر بگذارند و در صورتی که قوانین و چارچوب‌های خاصی در کلاس تعیین نشده باشد، هم وقت و انرژی اساتید هدر خواهد رفت و هم بازده کلاس پایین خواهد آمد.

از طرفی کلاس‌های آنلاین همانطور که از نامش پیداست به صورت غیرحضوری و در منزل تشکیل می‌شوند. بنابراین استاد در کنار شاگرد حضور ندارد، که بتواند از صحت روند یادگیری اطمینان حاصل کند. در برخی از موارد هم، شاگردان ممکن است قوانین پایه‌ی آموزش الکترونیکی را ندانند و آن را زیر پا بگذارند. داشتن یک ماژول قدرتمند، مانند ماژول قانون ، به شما این قدرت را می‌دهد که بتوانید افسار کلاس آنلاین را به دست بگیرید، شاگردان را از قوانین خود مطلع کنید و باعث شوید کلاس در محیطی امن پیش رود.

آیا حتما باید افزونه قانون در سامانه فعال باشد؟ این به انتخاب مدیران LMS بستگی دارد. اما از یاد نبرید که محیط کلاس‌های آنلاین و مجازی برای بسیاری از شاگردان جدید است. انسان زمانی بهتر با یک محیط جدید خو می‌گیرد، که چارچوب‌های آن را بشناسد. بنابراین ذکر کردن قوانین می‌تواند کمک کند تا شاگردان سریع‌تر با محیط کلاس سازگار شوند.

افزونه قانون ال ام اس

چگونه افزونه قانون را در سامانه فعال کنیم؟ 

سمایاد افزونه های اختصاصی و تکمیلی LMS ( سامانه مدیریت یادگیری ) که افزونه قانون را نیز شامل میشود ، به گونه ای طراحی کرده است که کاربر بتواند به آسانی آن را نصب و از آن استفاده کند بدون اینکه مراحل طولانی و وقت گیری را طی کند .

 

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

برای این‌ که بتوانید افزونه قانون LMS را نصب کنید، گام‌های زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  1. مرحله اول: ابتدا باید وارد بخش شخصی سازی سامانه شوید؛ تا بتوانید تغییراتی مطابق با دلخواه خود در سامانه ایجاد نمایید.
  2. مرحله دوم: حالا نیاز دارید که یک بلوک جدید را در بخش شخصی‌ سازی ایجاد کنید. به این منظور، وارد لیست بلوک‌ها شوید و بر روی “اضافه کردن یک بلوک” کلیک نمایید. از میان بلوک‌ها، “بلوک قانون” را پیدا کرده و آن را به لیست بلوک‌هایتان بیفزایید. پس از این‌ کار، نیاز است این شخصی‌سازی را به اتمام رسانید. بلافاصله پس از اتمام شخصی‌سازی، خواهید دید که این بلوک به صفحه میز کار شما افزوده شده است.
  3. مرحله سوم: لازم به ذکر است که پس از شخصی‌سازی افزونه قانون، تمامی کاربران (اعم از مدیر، شاگردان و…) باید پس از ورود به سامانه قوانین آن را تایید نمایند. سپس می‌توانند از امکانات سامانه استفاده کنند.

راهنما ماژول قانون

 

چگونه در بلوک قانون، قوانین جدید را اضافه کنیم؟

برای این‌که بتوانید در افزونه قانون خود، قوانین جدید اضافه کنید؛ نیاز است ابتدا قوانین خود را در ماژول قانون ثبت کنید. به منظور اجرای این فرمان، گام‌های زیر را دنبال نمایید:

ثبت قانون

 

  • گام اول: ابتدا بر روی تصویر بالا کلیک کنید تا به صفحه‌ی مدیریت هدایت شوید.
  • گام دوم: پس از هدایت شدن به صفحه‌ی مدیریت، می‌توانید قوانین جدید را به لیست قوانین خود اضافه کنید. کاربران و شاگردان پس از ورود به سامانه، این قوانین را مشاهده نموده و مطالعه خواهند کرد. به این شکل، کاربر تنها زمانی می‌تواند به اطلاعات سیستم آموزش الکترونیک دسترسی پیدا کند، که با این قوانین موافقت نموده باشد.

درج قوانین با افزونه قانون

  • گام سوم : صفحه‌ی قوانین در ماژول قانون، به شکلی که در تصویر بالا می‌بینید خواهد بود. در این صفحه شما می‌توانید با کلیک بر روی دکمه‌ی مثبت، یک قانون جدید را ثبت و وضع کنید. بعلاوه شما قابلیت ویرایش و حدفِ قانون مذکور را نیز خواهید داشت. علاوه بر این موارد، حتی می‌توانید چندین قانون ثبت کنید، اولویت‌بندی کنید و چه بسا حتی یک قانون را فعال، یا غیر فعال نمایید.

ثبت قانون جدید

 

ثبت قوانین جدید در بخش قوانین

ایجاد قانون جدید در ماژول قانون، مطابق با شکل بالا خواهد بود. بخش‌های مختلف قسمتِ “ایجاد قانون” بنا بر شرح زیر خواهد بود:

  • عنوان: شما در این بخش می‌توانید عنوان قانون خود را وارد نمایید.
  • توضیح: در این بخش، متنِ قوانین شما نوشته می‌شود.
  • فعال: شما با زدن تیک “فعال” باعث می‌شوید که کاربر قانون را مشاهده کند. دقت کنید که اگر تیک این بخش را نزنید، کاربر قوانین را نخواهد دید.
  • ترتیب: شما با کمک افزونه قانون گروه مهندسی ثمین، می‌توانید قوانین خود را اولویت‌ بندی کنید. به این منظور، قوانین شما به همان ترتیبی نمایش داده خواهند شد که دلخواه شماست. (توجه داشته باشید که این ترتیب از 0 شروع می‌شود. یعنی قانونی که ترتیبش صفر باشد، اول نمایش داده می‌شود. وقتی ترتیب یکی از قوانین 1 باشد، به عنوان دومین قانون نمایش داده می‌شود. پس این نکته را از یاد نبرید.) می‌توانید نمونه‌ای از این قوانین را در تصویر زیر ببینید.

ماژول قانون ال ام اس

* نکته‌ای که نباید از یاد ببرید: سعی کنید قوانینی کوتاه، ساده و روان نگارش کنید. تجربه ثابت کرده است که بسیاری از کاربران قوانینی را که در خطوط طولانی و بلند نوشته باشند، مطالعه نخواهد کرد. بنابراین یکی از نکته‌های اساسی در نگارش قانون، مختصر بودن و گویا بودنِ آن است.

در نهایت قوانین وضع‌شده‌ی شما در افزونه قانون، به شکل زیر خواهد بود:

وضع قانون ماژول قانون

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.