آموزش-الکترونیکی.png2_-1700x956

افزونه گزارش گیری پیشرفته

گروه سمایاد به منظور ایجاد فضای کاربردی تر در سیستم مدیریت یادگیری ثمین ، افزونه هایی اختصاصی و تکمیلی متعدد و گوناگونی طراحی کرده تا کاربران بصورت یکپارچه از آنها در پنل ال ام اس خود استفاده کنند و امکانات بیشتری در اختیار داشته باشند . 

افزونه گزارش گیری پیشرفته یکی از افزونه های تکمیلی LMS می باشد که برای گزارش گیری جامع از تمام فعالیت کاربران توسط مدیر به کار گرفته میشود . 

سیستم مدیریت یادگیری

 

سامانه ال ام اس

سیستم مدیریت یادگیری ( ال ام اس ) که نام دیگر آن مودل Moodle است یک ابزار آموزش مجازی جهانی با بیش از میلیون ها کاربر می‌باشد که جهت برگزاری کلاس مجازی و آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد . مودل در سال 1980 طراحی و به مدرسان و فراگیران ارائه گردید اما از سال 2000 به بعد بیشتر مورد توجه قرار گرفت. اهمیت این ابزار در دوران کرونا بیشتر به چشم آمد . 

مودل بهترین سیستم مدیریت یادگیری در بین سایر سیستم های یادگیری می باشد . ایجاد محیطی منسجم ، ایمن و یکپارچه برای دانش پذیران، مدرسان و مدیران از جمله مزایای ال ام اس می‌باشد . از پلتفرم آموزش الکترونیکی LMS می توان هم در قالب نرم افزار و هم به صورت تحت وب استفاده کرد . این پلتفرم قابلیت استفاده در دو سطح تحصیلی و سازمانی را دارا است به همین دلیل بسیار مورد استقبال است.

 

افزونه گزارش گیری پیشرفته و کاربرد آن

این سامانه به خودی خود امکانات بسیاری دارد . گروه ثمین به منظور افزایش سطح کاربری و نزدیک کردن هر چه بیشتر تشابه آموزش مجازی با آموزش حضوری در ال ام اس ماژول های تکمیلی مخصوص ال ام اس طراحی کرده است تا کاربران از هرگونه احتیاج به نرم افزار های اضافه بی نیاز شوند . کاربران در صورت تمایل و نوع کاربری خود میتوانند هر کدام از افزونه ها را به دلخواه تهیه و در ال ام اس فعال کنند . 

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

یکی از افزونه های اختصاصی ال ام اس ، افزونه گزارش گیری پیشرفته نام دارد . مدرسان و مدیران میتوانند توسط این افزونه گزارش گیری ، به صورت جامع و کامل از تمامی فعالیت های دانش آموزان و فراگیران گزارش تهیه کنند . 

توسط افزونه گزارش گیری پیشرفته مودل کاربر میتواند در هر ساعتی از شبانه روز ، در هر بازه ی زمانی ، گزارش تهیه کند .

افزونه گزارشگیری پیشرفته

 

روش استفاده از افزونه گزارش گیری پیشرفته ال ام اس

از نیاز به تهیه گزارش جامع از فعالیت کاربران ال ام اس خود دارید ماژول آمارگیری بهترین گزینه برای شما خواهد بود . برای دریافت این ماژول با تماس به واحد فروش یا پشتیبانی سمایاد آن را سفارش دهید . پس از دریافت افزونه گزارشگیری پیشرفته و نصب آن ، وارد پنل مدیریت شده و از قسمت گزارش ها ،  آمارگیری پیشرفته را انتخاب کنید . 

در این بخش فیلتر هایی برای گزارشگیری در نظر گرفته شده که کاربر می تواند به دلخواه هر نوع فیلتری که مد نظر دارد را به صورت ترکیبی با یک دیگر به کار گیرد . این فیلترها عبارتند از :

  • فیلترهای جست و جو
  • فیلتر زمانی ( رویدادها قبل یا بعد یا بین دو تاریخ مد نظر )
  • کاربر : به صورت پیشفرض همه کاربران شامل جستجو برای آمارگیری می شوند . به وسیله این فیلتر می توانیم در صورتی که بخواهیم از فعالیت فرد یا افراد خاصی آمارگیری کنیم در قسمت کاربران نام آنها را وارد میکنیم . 
  • کاربر تحت تاثیر قرار گرفته : به صورت پیشفرض تمام کاربران جز این دسته می باشند . در صورتی که بخواهیم فعالیتی که فقط یک کاربر خاص را تحت تاثیر قرار داده است ( مثلا معلم برای دانش آموز نمره را وارد میکند . در این صورت این دانش آموز شامل دسته کاربران تحت تاثیر قرار میگیرد ) را مشاهده کنیم نام آن کاربر را وارد میکنیم
  • طبقه درس : اگر می خواهیم گزارش گیری فقط شامل طبقه های خاصی باشند آنها را در این قسمت وارد
    میکنیم .
  • درس : اگر می خواهیم گنزار گزارش گیری فقط شامل درس یا درسها خاصی باشد آنها را در این قسمت وارد
    میکنیم .
  • کامنت و رویداد : بر اساس فعالیت یا رویداد مورد نظرمان میتوانیم این فیلتر را هم اعمال کنیم
  • آدرس IP : در صورتی که میخواهیم ببینیم با یک IP خاص همه فعالیت ها انجاش شده است . IP مورد نظر را در این قسمت وارد میکنیم

 

استفاده از افزونه آمارگیری

و در نهایت ، پس از مشخص کردن فیلتر مورد نظر ، می توانیم پس از ایجاد گزارش آن را به صورت خروجی اکسل در اختیار داشته باشیم. 

فیلتر گزارشگیری پیشرفته

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.