روزنگار-1700x956

افزونه روزنگار LMS

آیا در طول دوره ی آموزشی از راه دور و کلاس های آنلاین نیاز به تهیه گزارش از عملکرد دانش آموزان دارید ؟! ما به شما افزونه ی روزنگار را پیشنهاد میکنیم . این ماژول که ک ماژول تکمیلی برای ال ام اس است و توسط تیم سمایاد طراحی شده ، به شما این امکان را میدهد تا براحتی از عملکرد دانش آموزان گزارش گیری کنید . در ادامه شما را بیشتر با این افزونه آشنا خواهیم کرد.

افزونه روزنگار

تاثیر روش آموزش از راه در یادگیری 

امروزه ، با برگزاری کلاس‌های مجازی و آموزش از راه دور ، بسیاری از محدودیت‌های یادگیری و آموزش رفع شده است . شاید در گذشته، یادگیری بسیاری از مهارت‌ها و تحصیل در مقاطع مختلف برای برخی از افراد به دلایل مختلف فراهم نمی‌شد . اما، در حال حاضر، بستر آموزش و یادگیری بر پایۀ تکنولوژی، برای همگان فراهم شده است. به همین جهت است که با گسترش و توسعۀ آموزش الکترونیکی ، تعداد مخاطبین و فراگیران نیز به مراتب رو به افزایش است . امکانات و ویژگی‌هایی که کلاس‌های آنلاین و مجازی دارند، در مقایسه با کلاس‌های سنتی و حضوری، پیشرفت چشمگیر داشته است.

روزنگار

سامانه LMS

از همین رو، استفاده از سامانه‌های آموزش الکترونیکی مانند سامانه سیستم مدیریت یادگیری ال ام اس در حال حاضر، رو به رشد است . بسیاری از موسسات آموزش علمی، دانشگاه‌ها، مدارس ، ارگان‌های دولتی و خصوصی جهت آموزش دانشجویان و کارکنان از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند.

سامانه‌های آموزش آنلاین، علاوه بر آموزش آسان و کاربردی به مخاطبین، شرایط مدیریت بهتر منابع و امکانات موجود را برای مسئولان برگزاری دوره‌ها، آسان خواهد کرد.

بسیاری از نرم افزارهای مدیریت سیستم آموزش و یادگیری، برای تکمیل امکانات و قابلیت‌هایشان، از ماژول‌ها یا افزونه‌های کاربردی بهره می‌برند. ماژول‌هایی که باعث ارتقای نرم افزار شده و دسترسی به امکانات بیشتر را برای کاربران، فراهم خواهند کرد.

سامانه ال ام اس نیز از این نرم افزارها مستثنی نیست . ما برای افزایش کاربردپذیری این سامانه ، افزونه های تکمیلی مخصوص LMS طراحی و تهیه نمودیم تا کاربران پس از خرید lms در صورت نیاز به امکانات اختصاصی تر ، افزونه ی مورد نظرشان را تهیه کنند .

ماژول روزنگار ال ام اس

 

افزونه روزنگار چیست ؟! چه کاربردی دارد ؟!

افزونه روزنگار LMS ، جهت ثبت گزارش روزانه دانش‌آموزان در سامانه یادگیری ال ام اس استفاده میشود . مهمترین قابلیت ماژول روزنگار ال ام اس ، این است که  امکان گزارش‌گیری کامل از وضعیت هر دانش‌آموز به صورت فردی و مجزا را برای اساتید فراهم میسازد . این گزارش ها میتواند عملکرد دانش آموزان ، ساعات و میزان مطالعه ی آنها در طول روز و هر آنچه استاد مشخص کند باشد . 

سمایاد برای گزارش گیری های مختلف ، افزونه های مختلف در نظر گرفته است که افزونه ی روزنگار یکی از انواع آنهاست . از ماژول های گزارش گیری دیگر میتواند به افزونه گزارش دبیر ، افزونه گزارش گیری پیشرفته ، افزونه گزارش تکالیف و … اشاره کرد .

قطعاً ، با وجود چنین ماژول کاربردی و مهمی، معلمان و اساتید بر میزان عملکرد و فعالیت دانشجویان و دانش‌آموزان ، نظارت بیشتری خواهند داشت.

برای خرید افزونه های تکمیلی LMS تماس بگیرید

نحوه ی استفاده از افزونه روزنگار

همانطور که در قسمت قبل ذکر نمودیم، با نصب و اجرای ماژول روزنگار مودل، شرایطی فراهم می‌شود که دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند گزارش روزانه از عملکردشان تهیه کرده و آن را در اختیار معلمان یا اساتید قرار دهند. با ثبت میزان ساعات مطالعه و همچنین ثبت گزارش عملکرد روزانه دانش‌آموزان، نتایج در نهایت برای اساتید و معلمان ارسال خواهد شد و آنها با تحلیل نتایج به دست آمده، نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف دانشجویان را نیز رفع خواهند کرد.

برای فعالسازی و استفاده از افزونه روزنگار باید مراحل زیر را طی کنید :

پس آنکه ماژول روزنگار ال ام اس را نصب نمودید ، بخش جدیدی در پنل مدیریتی شما فعال میشود . سپس :

  1. وارد قسمت پیکربندی ماژول شوید.
  2. سپس فیلدهایی که می‌خواهید به صورت فوق برنامه (علاوه بر درس‌های ثبت نامی) مشاهده و تکمیل کنند را در دو قسمت فوق برنامه و سرگرمی ، وارد میکنیم .
  3. در این مرحله، باید بلاک روزنگار را به میزکار پیش فرض کاربران اضافه نمایید.

  • نکته : برای تفکیک درس‌ها از یکدیگر باید از علامت (|) استفاده کنید.

روزنگار

دانش آموز برای ثبت گزارش روزانه خود وارد قسمت ثبت گزارش می شود.

در این قسمت لیست کامل دروس خود به همراه فیلدهایی که در قسمت اول تنظیم کرده ایم را مشاهده میکنید . هر دانش آموز می تواند برای امروز و روز گذشته خود گزارش ساعات مطالعه خود را ثبت کند .

افزونه گزارش روزنگار

حال معلمین نیز جهت مشاهده و گزارش گیر از میزان ساعات مطالعه ثبت شده هر دانش آموز از قسمت
دریافت گزارش این بلاک می تواند گزارش گیری را بر اساس کاربر و تاریخ انجام دهد .

کاربرد افزونه روزنگار

گزارش گیری روزنگار

با طراحی چنین ماژول‌های مهم و کاربردی توسط گروه مهندسی ثمین، قطعاً بازدهی حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین و همچنین دقت نظر اساتید بر روند آموزش از راه دور، بیشتر احساس خواهد شد.

Rate this post
برچسب ها: بدون برچسب

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.